118
Ondan sonra bazı mısralar parlar zihnimde.
Bunları not ederim. Gençliğimde hep böyleydi.
Günün herhangi bir saati hiç fark etmez. Onları not
ederim. Onlar kocaman müsvedde tomarları olur-
lar. Çünkü kocaman kâğıtta 3 kelime vardır meselâ.
Ondan sonra otururum ben adam gibi şiirimi ya-
zarım. O bir seferde bitmez. Neler gelir başına. Bu
anlamda bir işçilik şüphesiz yapıyorum. Ama böy-
le olmayan şiirlerim de var. Meselâ en son yazdık-
larımdan ‘
Kızkulesi Beyaz İken
’ böyle hemencecik
oturup baştan sona yazdım. Gerçekten de vapurda
Üsküdar’dan Eminönü’ne geçerken kafama takıldı.
Çünkü yıllarca ben bu yerden geçmişim ve kule be-
yazdı. Ama artık değil.”
34
“Altmış sene yaşadım bir tek anım bile yok!” diyen
İsmet Özel’in 2003’ten sonra yazdıkları, hayatında
yaşadıklarının da yaşamaya mecbur bırakıldıkları-
nın, kendi bireysel dünyasında karşılık geldiği yer-
den doğmakta, kimi yerde ‘anlaşılamamış olma’nın
verdiği bir tür huzursuzluk, kimi yerde insanların
sıradanlaşmışlıklarını açık etme, kimi yerde de iro-
niyle karışık bir tür kırgınlık olarak belirmektedir.
Öteden beri şiirlerinde önemli bir özellik olarak var-
lığını koruyan ‘otobiyografik şiir’e şair, bu dönemde
yazdıklarıyla yenilerini eklemiş; 2005’te yayımlanan
‘Savaş Bitti’ isimli şiiriyle de bunun en uzun örneğini
vermiştir.
35
Kitaba ismini veren şiir, ilkin
Adam Sanat
dergisinde
“Of Not Being A Jew’dan” ismiyle; tamamı ise Dergâh’ta
34 Aktaran: İbrahim Tüzer; a.g.y.
35 İbrahim Tüzer; a.g.y.