110
ona çemkirdiği kadar hiç kimseye çemkirmemişti.
Çarşaf çarşaf yazılar yayımlandı aleyhinde, soruş-
turmalar düzenlendi, bildiri ve manifestolar deklare
edildi.
O ise bunların hiçbirisine aldırmadan kendi köşe-
sinde kozasını örmeye devam etti, ediyor.
Hor görülen gazetelerde düzyazılarını, dudak bükü-
len yayınevlerinde şiirlerini yayımladı, yayımlıyor.
Kitaplarının baskı adedine bakarsanız, bütün unut-
turma çabalarına rağmen okurlarının onu terk ettiği,
sayılarında bir azalma olduğu söylenemez.
Kâğıttan kaplanların sebil olduğu, pespayeliklerin
birbiriyle yarıştığı, izlerin birbirine karıştığı ‘piyasa’
sahillerine uğramadan devam etti yoluna, ediyor.”
11
Ne zaman İsmet Özel şiiriyle ilgili bir tartışma gün-
deme gelse, “İsmet Özel’e yönelik eğilimlerden biri
gündelik yazılarının alanını giren sorunları şiirine
yüklemekse, diğeri de ‘İslamcı şiir’ etiketli bir raf
oluşturup İsmet Özel şiirini o rafa kaldırmaktır.”
12
Bir Yusuf Masalı yayımlandığında benzer şeyler ya-
şanır. Sözgelimi Enis Batur, Bir Yusuf Masalı’ndan
düş kırıklığına uğradığını yazar: “Stilistik özellikleri,
imge anlayışı ve düzenlemeleri açısından” diye baş-
layıp İkinci Yeni’nin ilk dönemine ait bir poetikanın
“hem aşınmış hem aşılmış eski bir versiyonu” olma-
yı, kitabın “ana özelliği” sayar.
13
11 Sefa Kaplan; İyi Okuma, Bilinç Bile İlginç / Bir Yusuf Masalı, Gendaş
Yayınları, İstanbul 2002.
12 Necmiye Alpay, Yaklaşma Çabası, ‘İsmet Özel, Şair’, Kanat Kitap Yayınları,
İstanbul 2005.
13