102
olduğu, beni kimin kendi gözünde nereye koydu-
ğundan çok daha önemliydi. O günlerde ellerimi
böğrümde koyan şiir uyarıcılarının şimdilerde artık
kucağımdan taşmağa heveslendiği çağımda şiirime
son veriyorum. Türkiye’nin bugün geldiği değil, ge-
tirildiği noktada şiirlerimi okuyabilecek narodnik
9
kalmadı. Dahası hemen herkes bir tür ruh yamuklu-
ğunu benimsedi. Onlar şiirlerimi gün ışığına çıktığı
ilk günlerden itibaren onlara okuma neş’esi bahşe-
den ehliyeti (lisansı) zayi etti.”
1974’te İslami dünya görüşünü benimsediğini açıkla-
dığında, Özel hakkındaki geleneksel ‘değişti-değiş-
medi’ tartışmaları da başlamış olur. Cemal Süreyya
“İsmet Özel Müslüman olduktan sonra da şiirini
değiştirmedi” diyerek sahiplenmeye çalışır. Sezai
Karakoç, “Önceden de bizim gibi yazıyordu.”ince
eleştirisiyle söz konusu değişime karşılık verir.
Niyetinin Kur’an’a dikkat çekmek, İslami politikaya
destek vermek olduğunu söyler. Ta ki 2003’e kadar
köşe yazarlığı yaptığı
Mill
î
Gazete
’de ‘Bir zamanlar
İsmet Özel vardı’ başlıklı yazısını yayımlayıp artık
İslami kesimden ‘boşandığını’ söyleyene kadar…
O açıklamanın ardından aylarca birçok gazete ve
dergide hakkında pek çok köşe yazısı yazılır, ken-
disiyle söyleşiler yapılır. ‘Değişti-değişmedi’ muam-
ması yine başroldedir.
9 Narodnik: Çarlık Rusyası’nda 19. yüzyılın ikinci yarısında ortaya
çıkan sosyal-devrimci bir hareketin ismi. Hareketin ön planında kendi
çevrelerini terk ederek sıradan işçiler gibi yaşayan devrimci aydınlar
vardı ve bu aydınlar, halkı toplumsal sorunlar hakkında aydınlatmaya
çalışıyorlar, Rusya’nın bir köylü hareketi aracılığıyla sosyalist bir topluma
dönüşmesinin propagandasını yapıyorlardı.