116
miş’tir denilebilir. Oldukça estetize edilmiş keli-
meler armonisi içinde masal, belirgin yeni poetik
saptayımlarla da dikkat çeker. Masaldaki motifler
ise, Haz Cini (Kızguran); her insanı kendi narsist
egosunu bütünleştirme güdüsüyle dünyaya yö-
nelten temel gücü, arzuyu temsil eder. Eylem Cini
(Sarlanan); arzularıyla yola çıkan insanın kendini
gerçekleştirme serüvenidir. Ödev Cini (Gökleren);
etik olarak Haz ve Eylem cinini tamamlar, bütünler.
İsmet Özel’in
Çağdaş Bir Ürperti, Kan Kalesi, Amentü,
Cellâdıma Gülümserken, Ils Sont Eux, Üç Frenk Havası,
Of Not Being A Jew, Bir Yusuf Masalı, Savaş Bitti, John
Maynard Keynes’ten Nefretimin Yirmi Sebebi
isimli şi-
irleri üzerinden hareketle, uzun şiirlerinde aynı ri-
tim ve söyleyiş ve tutku olarak yaratıcılığını başarıy-
la devam ettirdiği inkâr edilemez bir gerçek olarak
ortada dururken Özel,
Bir Yusuf Masalı
’nda ulaştığı
noktayı şöyle değerlendirir: “
Bir Yusuf Masalı
’ndaki
geleneksel yön, artistik bir kaygının uzantısı değil-
dir. Orada benim yazdığım
Naat, Münacat;
hakika-
ten Münacattır, Naattır...
Sebeb-i Telif
özel olarak çok
rağbet gördü. Ben,
Bir Yusuf Masalı’
nı gerçekten bir
Yusuf masalı olarak yazdım. Tabii ki bunun geçmiş-
teki bağı biraz Mesneviyle alakalı…”
29
Bir Yusuf Masalı
, şairin bugüne değin söyledikleri-
nin, yazdıklarının tema, biçim ve üslup olarak
tekrarı olmaktan çok, kavramsal boyutuyla orji-
nalliği ele geçirmiş birçok yeni sözcük vurgusu ile
de özellikli kılar İsmet Özel’i.
Bir Yusuf Masalı
ale-
gorik bir metindir. Doğal olarak doğrudan
Yusuf ile
Züleyha
kıssasını çağrıştırır. Metinde her açıdan bir
İsmet Özel söyleyişi, orjinalliği vardır. İsmet Özel,
29 MuratMenteş,
İsmet Özel’le Söyleşi,
‘40 Küsur Yaşıma Kadar Tırnaklarımı
ve Bıyıklarımı Yedim’, Gerçek Hayat, 6.-12 Ocak 2006.