25
duyulan Monna Rosa’nın ilk bölümüdür okuduğu.
Belirli bir okurluk donanımına sahip olmayanların
şartlanmış hükümlerine tepki gösterir. Şiir esteti-
ğinden uzak, bazı yazarlar ve şairler için yıllar önce,
“Onlar benim okurum bile olamazlar!”
22
cümlesini
kurabilecek kadar, sanatından ödün vermeyen bir
yapıya sahiptir.
Sanat söz konusu olduğunda, tercihi dünya görüşü
değil, estetik beğeni düzeyidir.
İsmet Özel’e göre, kendi kuşağı içinde en dikkate
değer metinleri üretmiş olan Sezai Karakoç’tur.
Türkiye’de sağ görüşlere sahip olup da sol aydınlar
dünyasında kendine yer etmiş ilk isimdir.
23
Şiirimizin yaz ikindileri kadar dingin ablası, gülüşü
hüzün- le ağarmış bilgelik, şiirimizin elli yıllık onu-
ru Gülten Akın, Sezai Karakoç için şunları söyler:
“Salt bizi gençliğimize götüren Mona Roza’yı, Balkon’u,
Anneler ve Çocuklar’ı, Kapalı Çarşı’yı yazmış olsaydı
yine önemli bir şairdir. Sezai Karakoç adı, ailemiz içinde
hep sevgiyle anılan uzak bir kardeş adıdır.
O, sonsuzca bütün insanlara dönük yanıyla da, münzevi
ya- nıyla da, şiirimizde özgün bir duruştur. Kişiliğiyle,
yaşamıyla, yaptıklarıyla bu özgünlüğünü sürdürdüğünü
düşünüyorum. Doğu’nun mistisizmini, Batı’nın biçemi-
ni, her ikisinin de bilgisini taşıdı.”
24
22
Aktaran: Erdoğan Alkan; Şair Sezai Karakoç, Varlık, S. 1193, Şubat 2007.
23
İsmet Özel;
‘Cumhuriyet BenimAğabeyimSayılır’
, Kaçak Yayın, S. 38, Temmuz
2006.
24
Gülten Akın;
Sezai Karakoç
, Hece,
Bir Uygarlık Tasarımı Olarak Diriliş Özel
Sayısı,
S.73, Ocak 2003.