136
Babanın git demesine gerek kalmadan
Geldi ve batının ruhunu sezdi
Büyük şiirler tasarladı trajik ve ağır
Batının uçarılığına ve doğunun kaderine dair
Topladı tomarlarını geri dönmek istedi
Çöllerde tekrar ede ede şiirlerini
Kum gibi eridi gitti yollarda
Kesit, Karakoç sistemi içinde değerlendirildiğinde,
Körfez/ Şahdamar/Sesler
kitabındaki şiirler, başka bir
deyişle
Fecir Devleti
’ne kadar olanlar beşinci oğulun-
dur. O evreden sonra yazılanlar, gitgide daha yüksek
dozlarda olmak üzere, yedinci oğulun hiç değişme-
me iradesiyle şiir oluştan kaçış/ kaçma iradesini dü-
şündürür. Karakoç, gitgide, kendine ait bir düşünce/
inanç sistemi de olan bir şair olmaktan çıkıp şiir de
yazan, sistem sahibi bir düşünüre dönüşmek ister-
cesine manzumede karar kılmış görünür;
‘Doğumla
ölümün böylesine barıştığı’ -Leyla ile Mecnun-
gibi di-
riliş reçeteleri yazacak kadar düzleşecek ölçülerde
. 95
Beşinci oğul; Batı’nın ve Doğu’nun farkında olduğu,
üstelik geri dönmek için yola bile koyulduğu hâlde
neden yollarda eriyip gider? Karakoç sistemi
çerçevesinde düşünüldüğün- de, yalnızca farkında
olma aşamasında kaldığı, geri dönmek istese bile
bir diriliş ruhuna ulaşmadığı için, diye bir yanıt
bulunabilir. Zaten
Masal
şiiri de bu yönde gelişecek,
kendini içkiye veren altıncı oğuldan sonra, yedinci ve
95
Necmiye Alpay; a.g.y.