129
Ve ikinci oğulu
Sivri uçurumların ucunda
Buldular onulmaz çılgınlıkların avucunda
Baba yağmurlardan anladı bunu
Yağmur suları ac
ı
ve buruktu
İşin künhüne varsın diye
Yolladı üçüncü oğlunu
Karakoç şiiri, gerçekte daha en baştan yüksek bir
yerden başlar. Sözgelimi;
Yağmur Duası
şiirinde
‘Göğe hükmetmekten kolay ne vardı’
dizesi... İlk şiirle-
rinde hecenin gördüğü zemin işlevi de budur: Şiir-
deki
-Yağmur Duası’ndaki-
diğer dizeler, oluşturduk-
ları ritimle bir dizenin zemini olmak üzere yazılmışa
benzer.
Yağmur Duası
’nın ardından
Monna Rosa
gelir.
Bütün söylencesiyle
Monna Rosa
’nın ikinci oğulun
şiiri olduğunu
Masal
şiirinden okumak mümkündür.
Monna Rosa
, birçok açıdan, rastladığı kızla aralarına
Batı’nın bir uçurum gibi girmesiyle çılgınlıkların av-
cunda kalan oğulun şiiridir.
Monna Rosa
’nın ilk bölümü
Aşk ve Çileler
de
Yağmur
Duası
şiiri gibi heceyle yazılmıştır: 6+5=11 ölçüsü iki
dizede bozulur ve her dizedeki hece toplamı yine 11
olmakla birlikte, o iki dizede 6+5’in yerini 4+4+3 alır.
Bu dizeler; şiirin ilk beşliğinin yinelenen ilk ve son
dizeleri
-Monna Rosa, siyah güller, ak güller-
ve son-
dan bir önceki beşliğin ikinci dizesi
-Cevap versin bu
kanlı kuş tüyüne- Aşk ve Çileler
’in, Cemal Süreya’daki
anlamıyla uçtuğu, çıkarılsalar
Aşk ve Çileler
’in şiir