Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 143

141
öne sürdüğü görüşleri şöyle sıralamak mümkündür:
BİR:
Metafiziği ikinci plana atmış olması Batı mede-
niyeti- ni uzun ömürlü kılmayan faktördür. Madde-
ci akıl, dengede durması gerken fizik-metafizik den-
gesini bozmuş; usul, esas, pratik teoriyi; araç, amacı;
yapılan, yapanı boyunduruğu altına almaya başla-
mıştır.
99
Bunun sonucu olarak din ve akıl arasında
sağlıksız bir ilişki oluşmuştur.
İKİ:
Karakoç, Batı düşüncesini tüm dünyayı saran
evrensel bir yabancılaşmanın sebebi olarak görür.
Yabancılaşma karşısında görünen ideolojilerin de
başka bir yabancılaşma doğurdukları görüşünde-
dir.
100
ÜÇ:
Karakoç, Batı’nın yükselişindeki en temel etken
olarak kabul edilen akla verilen değerin, bugün bir
zaafa dönüştüğü düşüncesindedir. Karakoç, Batı
medeniyetinin vahiy karşısında aklı bir ‘direniş ben-
di’ olarak kullanmasını eleştirir. Karakoç’a göre, in-
sanlık bunu denediği her dönemde bir bocalama ve
bunalıma girmekten kurtulamamıştır.
101
Karakoç, Batı’nın başarıyı hedeflerken önemli bir
unsur olarak görülmesi gereken erdem kavramını
99
Sezai Karakoç;
İnsanlığın Dirilişi
, 8. Basım, Diriliş Yayınları, İstanbul 2011.
100
Münire Kevser Baş;
Diriliş Taşları
,
Sezai Karakoç’un Düşünce ve Sana-
tındaTemel Kavramlar,
Lotus Yayınları, Ankara 2008.
101
Sezai Karakoç; Çağ ve İlham III, 2. Basım, Diriliş Yayınları, İstanbul 1998
1...,133,134,135,136,137,138,139,140,141,142 144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,...198
Powered by FlippingBook