140
lebilir. İyi bir yönetmen için
Masal,
çekime hazır bir
senaryo metni gibidir.
4. SONUÇ-YARGI
Masal’daki ikinci, beşinci ve yedinci oğulda sırasıy-
la farklı dönemlerin Sezai Karakoç’larını görmek
mümkündür.
***
‘Diriliş Tezi’ çevresinde, daha kavramlaştırma aşa-
masından itibaren Nebevi oluş, kuruluş ve uygula-
masıyla Diriliş Uygarlığı’nın modelini çizen Sezai
Karakoç, onun temel dinamikleri arasına ‘ruhî fak-
törü alt-yapı’ olarak yerleştirmek suretiyle de diğer
uygarlıklardan köklü olarak ayırır ve buradan itiba-
ren, söz konusu modelin diğer modellere göre farkı-
nı ‘karşılaştırmacı’ bir bakış açısıyla verir.
98
Bu karşı-
laştırmacı bakışı,
Masal
’da görmek mümkündür.
Karakoç, bir çözüm olarak sunulan ‘Doğu-Batı Sen-
tezi’ne de katılmaz. Çünkü, bu konuda atılan tüm
adımlar başarısız olmuştur.
Karakoç’un
Masal
’daki Doğu’su ruhunda Batılılarca
büyük tahribatlar yapılmış bir Doğu’dur.
Bugün gelinen noktada, Batı uygarlığını bunalıma
sürükleyen temel çıkmazlar hakkında Karakoç’un
98
Ömer Lekesiz;
Diriliş ve Uygarlık
, Hece,
Bir Uygarlık Tasarımı Olarak
Diriliş Özel Sayısı,
S.73, Ocak 2003.