133
talıyor:
“Biz nasıl ki nev’i şahsına münhasır bir dünya
görüşü isek, sanat anlayışımız da öyledir. Bunu özellikle
vurgulamak isterim. Tabiat Allah’ın âyetidir ve dolayı-
sıyla hem İslami hem de Müslümandır. Birtakım klişe ke-
limeleri ‘İslami Literatür’ adıyla şiirde kullanmak elbette
o şiiri İslami yapmaz, sadece maske ya da takke takmış
olur.”
Akif İnan’ın seksenli yıllarda marşlara katıp
söylediğimiz şiirlerinde bile ayak sesini değil, yürek
kımıltısını işitmişizdir.
EDEBİYATIMIZIN ‘AKİF AĞABEY’İ
Duruşu, yaklaşım biçimi, meseleleri vuzuha kavuş-
turan yanı, bulunduğu ortamda kendini hissettirme-
si, ses tonundaki kapsayıcılık ve itidalli, soğukkanlı
tavırlarıyla tam bir “ağabey”dir o. Ne öğretmenliği-
ni öne çıkarırdı insan ilişkilerinde ne sendikacılığını
ne de şairliğini. Hepsinin üzerinde bir kapsayıcılık-