Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 162

160
Aylin Yalçın Irmak & Meryem Metinoğlu
Vaka temelli rol play etkinliklerinin empati eğilimi üzerindeki etkisini daha güçlü kanıt-
larla ortaya koyacak randomize kontrollü çalışmaların yürütülmesi,
Daha büyük örneklem grubu ve farklı sınıf düzeylerinde girişimlerin tekrarlanması,
İnsanlara yardım etme amacı ile hemşirelik mesleğini tercih etmek isteyen gençlerin
teşvik edilmesi,
Empatik eğilim potansiyellerini geliştirmeye yönelik daha kapsamlı, uzun ve etkili pro-
gramların test edilmesi önerilebilir.
Tablo 1. Öğrencilerin Sosyo-Demografik Özelliklerine göre Empatik Eğilim
Puanlarının Dağılımı
n
% EEÖ Puan
Ort.+ss
p
Sınıf
1.sınıf (Girişim grubu)
44 21.1
68.18±6.32
.996
2.sınıf
73 34.9
68.01±6.15
3.sınıf
72 34.4
68.05±6.18
4. sınıf
20 9.6
68.56±7.02
Yaş
17 -18 yaş
16 7.7
67.06±5.43
.519
19 -20 yaş
84 40.2
68.01±6.04
21 yaş ve üzeri
109 52.2
68.33±6.52
Cinsiyet
Kadın
159 76.07
68.5±6.03
.027*
Erkek
50 23.9
66.19±6.91
AileTipi
Geniş aile
37 17.7
67.78±6.05
.851
Çekirdek aile
163 78
68.25±6.38
Parçalanmış aile
9
4.3
66.77±4.20
Hemşirelik
Tercihi
Mezuniyette kolay iş bulma 89 42.6
67.11±6.36
.008**
Üniversiteye giriş puanı
16 7.7
68.06±5.43
İnsanlara yardım etmek
82 39.2
70.60±5.8
Aile isteği
22 10.5
66.18±5.54
Toplam
209 100
68.10±6.23
*
Bağımsız iki grup ortalamaları arasındaki fark Mann Whitney U testi ile analiz edildi
** Gruplar arasında fark Kruskal-Wallis Tek Yönlü Varyans Analizi ile bulgulandı. Farklılığın hangi gruplar
arasında anlamlı olduğunu tespit etmek için empatik eğilim puan ortalamaları Mann Whitney U testi ile
karşılaştırıldı.
1...,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161 163,164,165,166,167,168,169,170,171,172,...176
Powered by FlippingBook