160
Aylin Yalçın Irmak & Meryem Metinoğlu
•
Vaka temelli rol play etkinliklerinin empati eğilimi üzerindeki etkisini daha güçlü kanıt-
larla ortaya koyacak randomize kontrollü çalışmaların yürütülmesi,
•
Daha büyük örneklem grubu ve farklı sınıf düzeylerinde girişimlerin tekrarlanması,
•
İnsanlara yardım etme amacı ile hemşirelik mesleğini tercih etmek isteyen gençlerin
teşvik edilmesi,
•
Empatik eğilim potansiyellerini geliştirmeye yönelik daha kapsamlı, uzun ve etkili pro-
gramların test edilmesi önerilebilir.
Tablo 1. Öğrencilerin Sosyo-Demografik Özelliklerine göre Empatik Eğilim
Puanlarının Dağılımı
n
% EEÖ Puan
Ort.+ss
p
Sınıf
1.sınıf (Girişim grubu)
44 21.1
68.18±6.32
.996
2.sınıf
73 34.9
68.01±6.15
3.sınıf
72 34.4
68.05±6.18
4. sınıf
20 9.6
68.56±7.02
Yaş
17 -18 yaş
16 7.7
67.06±5.43
.519
19 -20 yaş
84 40.2
68.01±6.04
21 yaş ve üzeri
109 52.2
68.33±6.52
Cinsiyet
Kadın
159 76.07
68.5±6.03
.027*
Erkek
50 23.9
66.19±6.91
AileTipi
Geniş aile
37 17.7
67.78±6.05
.851
Çekirdek aile
163 78
68.25±6.38
Parçalanmış aile
9
4.3
66.77±4.20
Hemşirelik
Tercihi
Mezuniyette kolay iş bulma 89 42.6
67.11±6.36
.008**
Üniversiteye giriş puanı
16 7.7
68.06±5.43
İnsanlara yardım etmek
82 39.2
70.60±5.8
Aile isteği
22 10.5
66.18±5.54
Toplam
209 100
68.10±6.23
*
Bağımsız iki grup ortalamaları arasındaki fark Mann Whitney U testi ile analiz edildi
** Gruplar arasında fark Kruskal-Wallis Tek Yönlü Varyans Analizi ile bulgulandı. Farklılığın hangi gruplar
arasında anlamlı olduğunu tespit etmek için empatik eğilim puan ortalamaları Mann Whitney U testi ile
karşılaştırıldı.