 
          167
        
        
          Emphatic Tendency Level of Participating and Non-Participating Nursing Students to Case Based Role Play Activities
        
        
          JOURNAL OF YOUTH RESEARCHES
        
        
          • Mete, S., Gerçek, E. (2005). PDÖ yöntemiyle eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilim ve
        
        
          becerilerinin incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 11-16.
        
        
          • Paterson, H., Reniers, B., Vollm, B. (2009). Personality Types And Mental Health Experiences Of Those
        
        
          Who Volunteer For Helplines. British Journal Of Guidance And Counselling, 37(4), 459-471.( 
        
        
        
          .
        
        
          org/10.1080/03069880903161419).
        
        
          • Reynolds, W., Scott, B. (2000).  Do Nurses And Other Professional Helpers Normally Display Much Em-
        
        
          pathy? Journal of Advanced Nursing, 31(1), 226–234. DOI:
        
        
          10.1046/j.1365-2648.2000.01242.x
        
        
          • Sabancıoğulları, S., Kelleci, M., Doğan, S., Gölbaşı, Z. (2007). Entegre Eğitim Programında Öğrenim
        
        
          Gören Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilim Düzeylerinin Yıllara Göre İncelenmesi. Cumhuriyet
        
        
          Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11 (2), 1-6.
        
        
          • Staub, E. (1987). Commentary On Part I. In Eisenberg, N., Strayer, J. (Eds.), Empathy And İts Develop-
        
        
          ment. Cambridge Studies İn Social And Emotional Development (pp. 195-217). New York: Cambridge
        
        
          University Press.
        
        
          • Tutuk, A., Al, D., Doğan, S. (2002). Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi ve Empati Düzeylerinin
        
        
          Belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (2), 36-41.
        
        
          • Uncu, F., Açık, Y., Deveci, S.E., Çelebi, E., Oğuzöncül, A.F., Ulaş, B. (2015). Sağlık Yüksekokulunda
        
        
          Öğrenim Gören Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi.
        
        
          Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hemşirelik E-Dergisi,3(3),1-8. (Erişim: 
        
        
        
          -
        
        
          dergi/article/view/153/pdf_39).
        
        
          • Ünal, S., Öz, F., (2008). Communication Skills Training Programme To İmprove  Oncology Nurses Rela-
        
        
          tionships With Patients: An Observational Study. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 15(2),
        
        
          52-67.
        
        
          • Velioğlu, P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul: Alaş.