167
Emphatic Tendency Level of Participating and Non-Participating Nursing Students to Case Based Role Play Activities
JOURNAL OF YOUTH RESEARCHES
• Mete, S., Gerçek, E. (2005). PDÖ yöntemiyle eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilim ve
becerilerinin incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 11-16.
• Paterson, H., Reniers, B., Vollm, B. (2009). Personality Types And Mental Health Experiences Of Those
Who Volunteer For Helplines. British Journal Of Guidance And Counselling, 37(4), 459-471.(
.
org/10.1080/03069880903161419).
• Reynolds, W., Scott, B. (2000). Do Nurses And Other Professional Helpers Normally Display Much Em-
pathy? Journal of Advanced Nursing, 31(1), 226–234. DOI:
10.1046/j.1365-2648.2000.01242.x
• Sabancıoğulları, S., Kelleci, M., Doğan, S., Gölbaşı, Z. (2007). Entegre Eğitim Programında Öğrenim
Gören Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilim Düzeylerinin Yıllara Göre İncelenmesi. Cumhuriyet
Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11 (2), 1-6.
• Staub, E. (1987). Commentary On Part I. In Eisenberg, N., Strayer, J. (Eds.), Empathy And İts Develop-
ment. Cambridge Studies İn Social And Emotional Development (pp. 195-217). New York: Cambridge
University Press.
• Tutuk, A., Al, D., Doğan, S. (2002). Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi ve Empati Düzeylerinin
Belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (2), 36-41.
• Uncu, F., Açık, Y., Deveci, S.E., Çelebi, E., Oğuzöncül, A.F., Ulaş, B. (2015). Sağlık Yüksekokulunda
Öğrenim Gören Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi.
Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hemşirelik E-Dergisi,3(3),1-8. (Erişim:
-
dergi/article/view/153/pdf_39).
• Ünal, S., Öz, F., (2008). Communication Skills Training Programme To İmprove Oncology Nurses Rela-
tionships With Patients: An Observational Study. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 15(2),
52-67.
• Velioğlu, P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul: Alaş.