166
Aylin Yalçın Irmak & Meryem Metinoğlu
• In consideration of these results, it may be advisable to
• conduct randomized controlled trials that will demonstrate the impact of case-based
role play activities on empathy orientation with stronger evidence,
• repeat the study with larger sample groups and at different grade levels,
• test longer and more effective programs with a larger scope in order to develop em-
pathic tendency potentials.
Kaynakça/References
• Acar, F. (2002). Duygusal Zekâ ve Liderlik. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 53-68.
• Arifoğlu, B., Razı, G.S. (2011). Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve İletişim Becerileriyle İleti-
şim Yönetimi Dersi Akademik Başarı Puanı Arasındaki İlişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yükseko-
kulu Elektronik Dergisi, 4(1), 7-11.
• Ay, F. (2006). Lisans Eğitiminin Hemşirelik Öğrencilerinin Empati Beceri Düzeyine Etkisinin Belirlenmesi.
Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 22(1), 95-105.
• Cevahir, R., Çınar N., Sözeri, C., Şahin, S., Kuğuoğlu, S. (2008). Ebelik Öğrencilerinin Devam Ettikleri
Sınıflara Göre Empatik Becerilerinin Değerlendirilmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(7), 5-13.
• Dağhan, Ş.,Yakıncı, C. (2015). Hemşirelik Anıları. s.İİİ. Ankara : Akademisyen Tıp.
• Dökmen, Ü. (1988). Empatinin Yeni Bir Modele Dayanılarak Ölçülmesi ve Psikodrama İle Geliştirilmesi.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1-2), 155-190.
• Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. Küçük Şeyler. s.134-175. İstanbul: Sistem
• Dökmen, Ü. (2005). İletişim Çatışmaları ve Empati. Küçük Şeyler. s.20-22. İstanbul: Sistem.
• Erdal, E.(1993). Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar. s.1-7. İzmir: Dağaşan.
• Jolliffe, D., Farrington, D. P. (2004). Empathy And Offending: A Systematic Review And Meta-Analysis.
Aggression And Violent Behaviour, 9(5), 441-476.
• Kağan, M., Ciminli, A. (2016). Ergenlerde Sanal Zorbalık ve Mağduriyetin Empati İle İlişkisinin İncelenme-
si. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1135-1150.doi: 10.17556/jef.66842
• Karaca, A., Açıkgöz, F., Akkuş, D. (2013). Eğitim İle Empatik Beceri ve Empatik Eğilim Geliştirilebilir mi?:
Bir Sağlık Yüksekokulu Örneği. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(3), 118-123.
• Kırımoğlu, H., Gezer, E., Deveci, A., & Gülle, M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Cinsiyet ve Spor Eğiti-
mi Alma Durumlarına Göre Saldırganlık ve Empatik Eğilim Düzeylerinin İncelenmesi. Journal of Human
Sciences, 13(3), 5623-3635. doi:10.14687/jhs.v13i3.3919
• Küçük, L.(2015).Sağlık Bakım Hizmetlerinde İletişim. Akça Ay (Ed.), Sağlık Uygulamalarında Temel Kav-
ramlar ve Beceriler (s.88-102).İstanbul: Nobel .
• Mert, H., Sezgin, D. (2011). Geleneksel ve Probleme Dayalı Öğrenim Modeliyle Öğrenim Gören Hemşi-
relik Öğrencilerinin Empatik Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri
Dergisi, 14(1), 9-13.