171
KAMP LİDERLİĞİ
Gelişen Anlayış
Dünyaya yeni gelen çocuklar çok bencildir ve aynı zamanda sadece kendilerini
düşünürler. Canları bir şey istediğinde ağlar ve ağlama neticesinde bir sonuç
alınca, bu davranışı sürekli tekrarlar dururular. Yaş itibarıyla büyüyen çocukların
bazı isteklerinin geri çevrilmesi gerektiği kendilerini büyütenler tarafından fark
edilir. Aynı zamanda çocuklara kendileri dışında olanları düşünmeleri gerektiği ve
zaman zaman bazı istek ve taleplerinden vazgeçmeleri öğretilmelidir. Her daim
ben merkezli olan ve diledikleri gibi hareket etmekte ısrar eden kişiler toplumda
genellikle şiddetle reddedilirler ve dışlanırlar.
Ancak bazı çocuklar istedikleri şeyi elde edinceye kadar ağlayarak, öfke krizlerine
girerek, yağcılık yaparak, güzel sözlerle kandırarak, pazarlık yaparak, şantaj
yaparak, yalvararak, efelenerek, tehdit ederek ya da hayatı insanlara dar ederek
karşısındaki kişileri pes etmeye zorlarlar. Anne ve babalar bazen çocuklarıyla daha
iyi geçinmek ya da hatalı bir yaklaşımla çocuklarına olan sevgilerini göstermek
için çocuklarının isteklerini kabul ederler. Toplumdaki insanların bencil ve her
istediğinin yapılmasını isteyen çocukları kınama yöntemleri çok zor ve etkilidir.
Bu tip çocuklar kampa geldiklerinde, istediklerini elde etmek, statü kazanmak, ilgi
görmek ya da emellerine ulaşmak için genellikle daha önce edindikleri davranma
şekillerini kullanmaya devam ediyorlar. Kullandıkları yöntemler öylesine ruhlarına
işlemiş oluyor ki, yaptıklarının pek farkına bile varmıyorlar ve kamp liderleri
onların bu çocukça tavırlarını görmezden gelince de büyük şaşkınlık yaşıyorlar.
Bu davranış tarzlarını sevmeseniz bile, onların çocuk olduğunu unutmayın çünkü
onların başkalarıyla alakalı sorunları var. Başkalarının hak ve isteklerini göz
ününde bulundurmalarını onlara öğreterek, kendilerine çeki düzen vermelerine
yardımcı olmanız gerekir. Yoksa kampçılar böyle davranan çocuklarla aralarına
mesafe koyacak ve sonuçta kampın bu çocuklara sağladığı olanaklardan
faydalanamayacaklardır.
Çocukların birçok istek ve talepleri vardır ve bunların hemen karşılanmasını
arzu ederler, fakat bunu gerçekleştirmek için direkt ve kolay bir yol bulamazlar.
Çaresizlik içinde olan bazı çocuklar kendi arzuları dışında ve ters etki yapan
davranışta bulunabilirler. Ne kendileri ne de bir başkası onların yapmaya çalıştığı
şeyi tam olarak anlayamaz. Örneğin, kavgacı ya da gururlu bir şekilde şuursuzca
ilgi ve statü isteğini ortaya koyabilir. Kamp lideri bunun karşısında doğal olarak
problemin halledilmesi için kampçıyı azarlayabilir. Ancak bu şekilde diğer
kampçıları aynı tarzda davranmalarından vazgeçirebileceklerine ve böylelikle de
lider olarak pozisyonlarını sağlamlaştırabileceklerine inanabilirler.
Sorunlara daha zekice yaklaşılması gerekmekle birlikte bu tarz yaklaşımların sadece
yüzeysel bir çözüm sağladığını, derindeki asıl sorunu çözmediği görülmektedir.
Problem davranış geçici olarak değişse de diğer yanda daha olumsuz bir sonuç
ortaya çıkar ve kampçı kendisine verilen değer ve gösterilen saygıdan kuşkulanır.
Bu şahsın egosunu tatmin etmek için uygun bir yol bulamazsanız, şüpheleri artacak
ve sorun başka tarafa kaymaya başlayacaktır.
Daha önce de belirtildiği gibi, uygunsuz davranış çoğu zaman sadece altta yatan
tatminsizliğin dışa vurumudur ve genellikle doğrudan müdahaleyle düzeltilmesi
zordur. İstenmeyen bir davranışın bastırılmaya çalışılması daha ciddi sorunlara
sebep olacaktır. Uygunsuz davranışın asıl sebebin ne olduğu ve buna ne şekilde
bir çözüm üretilmesi gerektiğini buluncaya kadar, araştırmalarınızı biraz daha
detaylandırmanız gerekir. Ancak o zaman uygunsuz davranışın belirtilerini tam
olarak ortadan kaldırabilirsiniz.