GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
129
Sağlıklı Yaşam İçin Bir Adım: Öğrenci Kulüp Etkinliği
bağlılıklarının artmasını ve toplumdaki yetişkinlerle olumlu biçimde iletişime geçmelerini
sağlamaktadır (Wilson, 2009). Ayrıca öğrencilerin liderlik becerilerinin gelişmesine (Fo-
reman ve Retallick, 2013), kendilerini daha iyi tanımalarına, yeni ağlar oluşturmalarına ve
farklı insan gruplarıyla çalışmalarına olanak sağlayabilmektedir (Bentley University, 2017).
Foubert ve Grainger’in (2006), 407 üniversite öğrencisi ile yaptıkları çalışmada öğrenci
birliklerine katılan öğrencilerin eğitim, kariyer planlaması, yaşam tarzı planlaması, yaşam
tarzı yönetimi, kültürel katılım ve akademik özerklik alanlarının tümünde öğrenci birlikleri
ile hiç ilgilenmeyen öğrencilere göre daha iyi oldukları belirlenmiştir (Foubert ve Grainger,
2006).Mizusawaa ve arkadaşlarının (2012), yaptığı çalışmada bir öğrenci kulübüne ait olan
öğrencilerin mesleğe hazır olma puanının diğer öğrencilerin mesleki hazır olma puanından
yüksek olduğu belirtilmiştir (Mizusawaa, Hochiave Mizunoa, 2012).
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi (AYBÜ) öğrenci kulüpleri, üniversite öğrencilerinin bi-
limsel, sosyal, kültürel, sanatsal, sportif ve mesleki alanlarda sürekli faaliyet göstermeleri
amacıyla kurulmuştur (T.C Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Kuruluş ve İş-
leyiş Yönergesi, 2011). Bunlardan birisi olan Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlıklı
Yaşam Kulübü Eylül 2016 tarihinde kurulmuş, kurulduktan hemen sonra da danışman ve
üyeleriyle faaliyetlerine başlamıştır. Kulübün amacı sağlıklı bireylerin ve sağlıklı toplumun
gelişmesine katkıda bulunmak, sağlık eğitimleri (konferanslar, seminerler, halk eğitimi faa-
liyetleri) planlamak; bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler organize etmek, sağlıklı yaşamın
temel bileşenlerini anlatarak çağımızın hastalıkları konusunda eğitim ve bilgilendirme ça-
lışmaları planlamak ve uygulamaktır.
Bu amaçlar kapsamında 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara Yıldırım Beyazıt Üniver-
sitesi Sağlıklı Yaşam Kulübü olarak birtakım faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada
AYBÜ Sağlıklı Yaşam Kulübü öğrencilerinin sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik gerçek-
leştirdiği bu etkinlikler ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ayrıca üye olan öğrencilerin öğrenci
kulübünde yer almak isteme nedenine, kulüp faaliyetlerinin öğrencilere sağladığı yararlara
ve öğrencilerin faaliyetler sırasında karşılaştıkları sorunlara yer verilecektir.
Yöntem
Bu çalışmada Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlıklı Yaşam Kulübü’nün 2016-2017
eğitim öğretim yılındaki faaliyetlerine yer verilmiştir. Çalışma üye olan öğrencilerin öğrenci
kulübünde yer almak isteme nedenini, kulüp faaliyetlerinin öğrencilere sağladığı yararları
ve öğrencilerin faaliyetler sırasında karşılaştıkları sorunları belirlemek amacıyla nitel çalış-
ma olarak yürütülmüştür. Çalışmada yazılı görüş alma tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu Sağlıklı Yaşam kulübüne üye araştırmaya katılmaya gönüllü 18 öğrenci
oluşturmuştur. Çalışmaya katılan öğrencilere Ö1 den Ö 18 e kadar kod verilmiştir. Öğ-
rencilerin görüşleri bulgu ve tartışma bölümünde kendilerine verilen kodlarla belirtilmiştir.
Öğrencilere araştırmacılar tarafından hazırlanmış 4 açık uçlu sorudan oluşan veri toplama
formu verilmiştir. Öğrencilerin verdiği yanıtlardaki cümle bozuklukları öğrencilerin oluru alı-
narak düzeltilmiştir. Temel veri analizi ve derinlemesine veri analizi teknikleri kullanılmıştır.