Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 137

GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
135
Sağlıklı Yaşam İçin Bir Adım: Öğrenci Kulüp Etkinliği
Tartışma
Araştırma grubuna katılan bireylerin görüşlerinden elde edilen veriler doğrultusunda; öğ-
renci kulüp etkinliklerinin öğrencilerin kişisel bilgi ve beceri gelişimini sağlamak, sosyal
ortamlarda iletişim becerilerini geliştirmek, eleştirel düşünebilme ve problem çözme be-
cerisi geliştirmek, öz farkındalık sağlamak ve kariyer planlaması yapabilmek gibi alanlarda
katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal kulüp çalışmalarının etkinliğinin incelendiği
çalışmalarda da benzer sonuçlara ulaşılmış olup sosyal kulüp çalışmalarının öğrencilerin
yeteneklerini geliştirmede önemli bir rol oynadığı vurgulanmaktadır (Karslı, 2006;Peguero,
2010; Eskici ve Aktaş, 2014). Hemşirelik eğitiminin temel amaçları arasında öğrencilerin
profesyonel hemşirelik ve hemşirelik uygulamalarına yönelik bilgi ve becerisinin geliştiril-
mesi yer almaktadır. Hasta bakımı ve diğer sağlık profesyonelleri ile olan süreçte kişilera-
rası ilişki kurma, eleştirel düşünme, etkili iletişim ve problem çözme becerisi gibi konulara
eğitim sürecinde önem verilmektedir. Öğrencilerin ders kapsamında bu becerileri kazan-
dıktan sonra profesyonel hemşirelik uygulamalarına aktarması beklenmektedir. Öğrenci
kulüpleri gibi sosyal etkileşimin aktif olduğu gruplarda rol almanın bilginin aktarılması ve
geliştirmesi kapsamında olumlu katkılarının olacağı düşünülmektedir.
Son yıllarda işverenlerin iletişim becerileri, liderlik ve problem çözme yeteneklerine dikkat
ettiği ve bu becerilerin ders dışı etkinlikler ile gelişebileceği belirtilmektedir (Tomlinson,
2007). Kurumlara istihdamın bir stratejisi olarak okullar öğrencilere içinde bulundukları
tüm faaliyetleri listelemelerini ve bu faaliyetlerdeki konumlarını vurgulamalarını tavsiye et-
mektedirler. Öğrencilerin ders dışında gerçekleştirmiş oldukları etkinliklerin iş bulma ve
istihdam sürecinde önemli katkısının olduğu ileri sürülmektedir (Kim ve Bastedo, 2017).
Bizim çalışmamızda da benzer sonuçlara ulaşılmış olup öğrencilerin öğrenci kulüplerini
kendilerini geliştirmek için bir fırsat olarak gördüğü ve bu durumun kendilerine kariyer
planlama sürecinde yarar sağlayabileceği yönünde farkındalıklarının geliştiği görülmek-
tedir.
Öğrencilerin kulüp etkinliklerini etkileyen faktörleri inceleyen çalışmalarda okulun sahip
olduğu maddi ve fiziksel olanaklar vurgulanmış olup verilen hizmetin çeşitliliğini ve kali-
tesini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır (Stearns ve Glennie, 2010). Ülkemizde yürütülen bir
çalışmada ise etkinliğin yapılacağı yer ve maddi kaynaklar ile ilgili sorunların yaşandığı
belirtilmektedir (Gündoğdu, Karataş ve Nacar, 2011). Bizim çalışma grubumuzda yer alan
öğrencilerde aktivite planlama ve uygulama sürecinde okul ile ilgili olarak prosedür ve
maddi kaynaklar açısından, kendileri ile ilgili olarak ise ekip çalışması ve organize olabil-
me açısından çeşitli sorunlar ile karşılaşmışlardır. Öğrencilerin sorun ile karşılaşmalarının
okulun yetkilileri ile iletişime geçebilme, problem çözme, beyin fırtınası yapabilme ve kriz
yönetebilme gibi çeşitli davranışlarının gelişmesinde olumlu etkisinin olduğu görülmüştür.
1...,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136 138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,...208
Powered by FlippingBook