136
Dilek Aktaş & Erdal Ceylan & Reyhan Eskiyurt & Birgül Özkan
Sağlıklı Yaşam Kulübü’nün kuruluşunun ilk yılında prosedür ve maddi kaynak kullanımı ile
ilgili karşılaşmış olduğu bu sorunlar gelecek yıllarda kulüp etkinliklerinin aksamadan sür-
dürülebilmesi için kulüp üyelerine yol göstermiş olup yeni dönem kulüp etkinlikleri plan-
lanırken aksaklıkların minimize edilmesinde göz önünde bulundurulacaktır. Öğrencilerin
ekip çalışması ve organize olabilme becerilerinin geliştirilmesinde Sağlıklı Yaşam Kulü-
bü’nün kurucu öğretim üye ve öğretim elemanlarından destek almaları ile çözümlenebile-
ceği düşünülmektedir.
Sonuç
Öğrencilerin ilgisini çekmek, eğlenmelerini sağlamak ve kulüp etkinliklerine katılımlarını ar-
tırmak için çeşitli sosyal, kültürel, bilimsel ve sportif alanların oluşturulması sağlanmalıdır.
Bu şekilde öğrencilerin akademik başarıları artacak, liderlik özelliklerinin gelişecek, mes-
leki gelişimleri hızlanacak, kariyer planlamaları netleşecektir. Ayrıca yeni ağlar oluşturma-
ları, kültürel gelişim ve iletişim becerilerinin gelişmesi gibi birçok yönden iyileşeceklerdir.
Bu açıdan üniversitelerde öğrencilerin öğrenci kulüplerine yönlendirilmeleri son derece
önemlidir. Bunun için okullardaki danışmanlık yapan öğretim elemanlarına ve kulüplerin
üyelerine büyük görev düşmektedir. Bu konuda yükseköğretim kurumlarında birimler ara-
sında öğrencilerle işbirliği yapılarak öğrencilerin kulüp çalışmalarına katılmaları desteklen-
meli ve öğrencilere rehberlik yapılmalıdır.