166
Mehtap Kızılkaya & Hatice Öner
farklı yöntem ve tekniklerin kullanıldığı farklı alanlarla işbirlikçi bir eğitim olmalıdır” diye
ifade etmiştir. 7 nolu öğrenci “doktora eğitimi teorik derslerin yanında ve daha ağırlıklı
olarak makale yazma, yazılmış olan makaleler üzerinde inceleme yapmaya dayanmalı”
diye belirtmiştir. 11 nolu öğrenci “ders aşamasında konuyla ilgili uzmanlar tarafından
konular sunulmalı ve tartışma ortamı yaratılmalı” diye söylemiş “doktora programı içeri-
sinde hemşirelik model ve teorileri mutlaka entegre edilmelidir” diyerek eklemiştir.
Tez
ve araştırma çalışmaları ile ilgili beklentiler
teması kapsamında 6 nolu öğrenci “öğ-
renciler teze geçmeden önce danışmanıyla birlikte bilimsel araştırma yapmalı, böylece
tez aşamasına geldiğinde teze hazır olmalıdır” demiş “tez çalışması doktoraya girişten
itibaren araştırılmaya başlanmalı, gerekirse ders döneminde alınacak dersler tez konu-
suyla bağlantılı olmalıdır” diye eklemiştir. 11 nolu öğrenci “tez konularının anabilim da-
lındaki öğretim üyelerinin uzmanlık alanıyla ilişkili olması sağlanmalı ve danışmanların tez
konularına göre seçilmesi sağlanmalıdır” diye söylemiştir. 13 nolu öğrenci “Dokuz Eylül
Üniversitesi modelinde olduğu gibi tez önerisinin doktoraya girişte sunulması başlangıç-
ta zorlayıcı da olsa, bence çok iyi bir uygulama böylece tüm doktora eğitimi süresince
tezinize odaklanıyorsunuz” diye belirtmiştir. 15 nolu öğrenci “tez çalışmaları multi disip-
liner projeler olmalı” diye ifade etmiştir.
Öğrenciden beklentiler teması kapsamında,
2 nolu öğrenci “öğrenci doktora eğitimine başladığında 4 yıllık sürecin hangi döneminde
ne yapacağını ne öğreneceğini ve ne yapması gerektiğini bilmeli” diye belirtmiştir. 4 nolu
öğrenci “Politika, eğitim, öğrencilerin sorunları, akademik ortamlar hakkında da yeterli
bilgisi olmalı” diye ifade etmiştir. 6 nolu öğrenci “araştırma yapma konusunda yeterli ve
tek başına bir araştırmayı baştan sona rahatlıkla götürebilecek düzeyde olunmalı” diye
belirtmiştir.
Doktora eğitimi standartları teması
kapsamında, 2 nolu öğrenci “doktora
eğitimi sadece teorik konu değil istatistik ve dil gelişimini de sağlayacak şekilde bütüncül
düşünülmeli” diye ifade etmiştir.4 nolu öğrenci “doktorada derslerden sınav yapılmasını
çok gereksiz buluyorum. Çünkü sınavda sadece ezber sorular soruluyor ve lisans eğiti-
minde bile artık terk edilmeye başlanan ezber yöntemi doktora eğitiminde devam ediyor.
Sınav yerine gerçekten iyi hazırlanmış ve içselleştirilmiş konular anlatılmalı bu durum tüm
üniversitelerde standart olmalı” diye belirtmiştir. 5 nolu öğrenci “ülkemizde verilen dok-
tora eğitiminde standardizasyon sağlanmalı. Üniversite veya hocalara göre verilen eğiti-
min kalitesi değişmemeli” diye söylemiş “doktora eğitiminde sadece ilgili alana yönelik
konulara odaklanılmamalı. Aynı zamanda akademik duruş, akademik bakış açısı geliş-
tirmeye yönelik ders/seminer vb düzenlenmeli” diye eklemiştir. 6 nolu öğrenci “doktora
eğitimine öğrenci seçim kriterleri daha net ve standart olmalıdır” diye belirtmiştir. 7 nolu
öğrenci “doktora eğitimi teorik derslerin yanında ve daha ağırlıklı olarak makale yazma,
yazılmış olan makaleler üzerinde inceleme yapmaya dayanmalı” diye ifade etmiştir. Bir
başka öğrenci (8),“doktora eğitimine başlamada kurumlar arası izinler standart olmalı”
diye söylemiştir. 9 nolu öğrenci ise “her üniversitede araştırma yöntemleri, istatistik, etik,
hemşirelikte kuram ve iletişim becerileri ortak zorunlu dersler olmalı” diye belirtmiş “me-
zun olmadan önce mutlaka formasyon alınmalı” diye eklemiştir.10 nolu öğrenci “yabancı