174
Mehtap Kızılkaya & Hatice Öner
Discussing The Findings Related to Recommendations Regarding
Doctoral Education
It was identified by Aslan (2010) in a study conducted in Turkey that students continuing
their postgraduate education found themselves to be incompetent in terms of making
researches, writing projects, determining thesis subjects and writing theses. This result
is consistent with the findings of our study. Karaman and Bakırcı (2010) noted that in-
sufficient participation of postgraduate students in congresses, symposiums and similar
scientific meetings which allow students to share knowledge caused a deficiency for their
personal and professional development and their participation should be encouraged for
this reason.
Kaynakça/References
• Akbulut, H., Şahin Ç., Çepni, S. (2013). Doktora Tez Sürecinde Karşılaşılan Problemlerin Belirlenmesi:
Eğitim Fakültesi Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 50-69.
• Akdemir, N., Özdemir, L., Akyar, İ. (2011). Türkiye’de Mezuniyet Sonrası Eğitim Kapsamında İç Hastalıkları
Hemşirelik Eğitiminin Durumu, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14 (1), 50-58.
• Aslan, C. (2010). Türkçe Eğitimi Programlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Özye-
terliklerine İlişkin Görüşler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 87-115.
• Balcı, A. (2013). Doktora Programı: Türk Üniversiteleri Doktora Programları İçin Bazı Öneriler. Eğitim
Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-18.
• Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma
yöntemleri (5. bs.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
• Bayık, A. (1991). Ülkemizde Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Öğretime İlişkin Sorunlar. Ege Üniversitesi
Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7(3), 29-40.
• Carpenter S.H.J.S. (2003). QualitativeResearchInNursing, Third Edition. Philadelphia: Lippincott; 31-32.
• Dal, Ü., Kitiş, Y. (2008). The Historical Development and Current Status of Nursing in Turkey, The Online
Journal of Issues in Nursing,13(2), 27-32.
• Devebakan, N., Koçdor, H., Musal, B., Güner, G. (2003). Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri En-
stitüsünde Lisansüstü Eğitim Kalitesinin Arttırılması Kapsamında Öğrencilerin Eğitime İlişkin Görüşlerinin
Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 30-43.
• Ergöl, Ş. (2011). Türkiye’de Yükseköğretimde Hemşirelik Eğitimi.Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3),
152-155.
• Hesse- Biber S, Leavy P. (2006). ThePractice Of QualitativeResearch California: Sage Publications.
• Karaman, S., Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Gaziosman-
paşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
• Kocaman, G., Yürümezoğlu, H. (2015). Türkiye’de Hemşirelik Eğitiminin Durum Analizi: Sayılarla Hemşire-
lik Eğitimi (1996-2015),Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 255-262.
• Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.