GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
159
Hemşirelikte Doktora Eğitimini
Sürdüren Öğrencilerin Doktora
Eğitimine Yönelik Görüşleri*
Copyright © 2017
T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı
/
Gençlik Araştırmaları Dergisi • Nisan 2017 • 5(1) • 159-169
ISSN 2147-8473
Başvuru
| 01 Mart 2017
Kabul
| 10 Nisan 2017
Öz
Doktora öğrenimi, kişilere bağımsız araştırma yapmak, bilimsel olayları derin bir bakış açısı ile yo-
rumlayıp yeni sentezlere ulaşmak gibi yetenekleri kazandırdığı için çok önemlidir. Bu araştırma, hem-
şirelikte doktora eğitimine devam eden öğrencilerin doktora eğitimlerine yönelik görüşlerini belirle-
mek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı fenomonolojik tipte yapılan araştırma, farklı üniversitelerdeki
hemşirelik doktora programlarında eğitimini sürdüren15 öğrenciyle yapılmıştır. Veriler, nitel araştırma
yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tümeva-
rımcı içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Dokümanların incelenmesi sonucunda öğrencilerin görüşleri,
doktora eğitimine yönelik olumsuz değerlendirmeler, doktora eğitimine yönelik beklentiler olarak iki
temel kategori ve ilişkili tema ve alt temalar belirlenmiştir. Doktora eğitimine yönelik olumsuz değer-
lendirmeler kategorisinde; eğiticiye yönelik olumsuz değerlendirme, derslere yönelik olumsuz de-
ğerlendirme, eğitim koşullarına yönelik olumsuz değerlendirme üç tema, doktora eğitimine yönelik
beklentiler kategorisinde ise eğiticiden beklentiler, eğitim yöntemi ve müfredata yönelik beklentiler,
tez ve araştırma çalışmaları ile ilgili beklentiler, öğrenciden beklentiler, doktora eğitimi standartları,
eğitimin verildiği mekana yönelik beklentiler olmak üzere altı tema saptanmıştır. Sonuç olarak, öğ-
rencilerin doktora eğitimine başlama, sürdürme ve tez aşamasında standartların olmasını istedikleri,
eğiticilerin süreç boyunca tutum ve yaklaşımıyla öğrenciye rol model olmasına yönelik planlamalar
yapmaları önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler:
Hemşirelik, Öğrenci, Lisansüstü, Doktora, Eğitim.
*
Bu çalışma Quality İndıcators of Nursing Phd Education: İnternatıonal Symposium /İzmir, poster bildiri olarak sunulmuştur.
** Yrd. Doç. Dr. Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi,
*** Yrd. Doç. Dr. Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi,
Hatice Öner***
Mehtap Kızılkaya**
M A K A L E