Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 165

164
Mehtap Kızılkaya & Hatice Öner
Tablo1. Öğrencilerin Doktora Eğitimine İlişkin Görüşleri
KATEGORİ
TEMA
ALT TEMALAR
1. Doktora
Eğitimine
Yönelik Olumsuz
Değerlendirmeler
Eğiticiye Yönelik
Olumsuz Değerlendirme
• Hoca konuya yönelik yorum yapmıyor
• Ders notları değiştirilmiyor
• Hocalar eleştirilemiyor
• Danışmana bağımlı çalışılıyor
Derslere Yönelik
Olumsuz Değerlendirme
• Az sayıda öğrenci ile dersler verimsiz
• Ezber ve sadece anlatıma dayalı
Eğitim Koşullarına
Yönelik Olumsuz
Değerlendirme
• İl dışı doktora eğitimi maddi ve manevi olarak sıkıntılı
2. Doktora
Eğitimine
Yönelik
Beklentiler
Eğiticiden Beklentiler
• Hoca alanda yeterli ve yönlendirici olmalı
• Derslerde hoca ile iletişim ve tartışma ortamı olmalı
• Öğrenciyi olumlu yönde desteklemeli
• Sunumlar, kitap çevirisi öğrenciye yüklenmemeli
Eğitim Yöntemi Ve
Müfredata Yönelik
Beklentiler
• Felsefe ve araştırma eğitimi temelli dersler olmalı
• Kanıta dayalı hemşirelik dersleri olmalı
• Üst düzey eleştiri, problem çözme becerisi ve yorum
yapma yeteneğini geliştiren nitelikte dersler olmalı
• Teorik konu dışında istatistik ve dil gelişimine önem verilmeli
• Makale yazımını geliştirici dersler olmalı
• Öğretim elamanı adayı olarak öğrenci en az bir yıl
dersin teorik ve uygulamasında izleyici olmalı
• Lisans öğrencisinden sorumlu olarak
görevlendirilmemeli
Tez Ve Araştırma
Çalışmaları İle İlgili
Beklentiler
• Tez konusunu öğrenci seçmeli
• Tez çalışması ders aşamasının 1.yılında başlamalı
• Danışmanlar tez konularına göre seçilmeli
• Tez öncesi danışman ile bilimsel araştırma yapmalı
• Doktora eğitiminde araştırmalar esnek olmalı ve ülke
sorunlarına göre belirlenmeli
• Multi disipliner projeler oluşturulmalı
Öğrencinin Doktora
Eğitimine Yönelik
Kendisinden Beklentiler
• Yaratıcılık artmalı
• Eleştiri yapabilmeli, görüş geliştirebilmeli
• Tek başına araştırma yapabilmeli
• Politika, öğrenci sorunları ve akademik ortama yönelik
görüşleri olmalı
Doktora Eğitimi
Standartları
• Kurumlar arası izinler standart olmalı
• Araştırma, istatistik, etik, kuram ve iletişim becerileri
gibi dersler tüm üniversitelerde standart olmalı
• Yurt dışı eğitimler desteklenmeli
• Mezuniyet öncesi en az iki makale yayınlanmalı
• Doktora eğitimi yüksek lisans temelli olmalı
• Yabancı dil zorunlu ancak dil puanı üniversitelerde
standart olmalı
• Mezuniyet öncesi formasyon alınmalı
• Kongre, kurs ve eğitimlere ücretsiz katılım olmalı
• Teori ve model temelli eğitim olmalı
• Doktora eğitimi birden fazla hoca ile yürütülmeli
• Öğrencinin danışman seçme hakkı olmalı
• Ders seçimleri öğrenciye bırakılmalı
• Staj alanı bilgi ve donanımı artıracak nitelikte olmalı
• Doktora giriş sınavı ve öğrenci seçim kriterleri standart olmalı
• Performansa göre değerlendirilme yapılmalı
Eğitimin Verildiği Mekana
Yönelik Beklentiler
• Hoca ile öğrencinin düzenli olarak çalışabileceği ortam
olmalı
1...,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164 166,167,168,169,170,171,172,173,174,175,...182
Powered by FlippingBook