14
Toplan
üyeleri için bir ölçüt olarak tasarlanmıştır. Eğer yenilikçilikleri için sürekli düşük
puanlar alıyorlarsa bu konuya ağırlık vermek isteyebilirler. Bunu yapmanın bir yolu
her seferinde aynı malzemeleri farklı şekillerde kullanarak aynı görevi birkaç kere
yapmalarını sağlamak olabilir.
Bonus puanlar pek çok görevde mevcut olup; ekipleri mümkün olan en iyi çözü-
me ulaşma yolunda teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Bir kule inşa etmek kolay olabilir,
ancak eğer gençler her santim için bonus puan alacaklarını biliyorsa kuleyi mümkün
olduğunca uzun yapmak için ellerinden geleni yapacaklardır. Ekip çalışmalarına ka-
tılmak kolay çözümler üretmek demek değildir, bunu herkes yapabilir! Ekip çalışma-
larına düzenli katılan gençler yeteneklerinin sınırlarını test etmeyi ve ara sıra da çok
yüksek bir puana ulaşmak için düşük bir puan alma riskine girmeyi öğreneceklerdir.
Peki ya görev sonrası ekibinize puan vermek istemezseniz ne olacak? Sorun değil.
Geçebilirsiniz. Bu kitaptaki görevler, yenilikçiliği, işbirliğini ve iletişimi teşvik etmek
için tasarlanmıştır. Eğer bu etkinlikleri grubunuzla düzenli aralıklarla yapıyorsanız,
gençler bu becerileri puanlama sistemi olsa da olmasa da kazanacaktır zaten. Hem
puanlarını öğrenmeye can atan hem de hiç umursamayan, yalnızca etkinlikten keyif
alan gençlerle birlikte çalıştım. Puanlama sistemi ekip üyelerinizi yeteneklerinin sı-
nırlarını zorlamaya itmelidir. Eğer puanlama sisteminin gençleri akıllıca bir çözüm
üretmek yerine yüksek puan almaya ittiğini düşünüyorsanız puanlamayı saf dışı bı-
rakabilirsiniz.