71
KAMP LİDERLİĞİ
Kurumsal Denetim
Kamplar her kesimden ve her yaştan farklı kabiliyetlere sahip çocuk ya da yetişkin
herkes için özel bir ortamdır. Kelly ve Maurer (1999) her kampın kurumsal
denetime ihtiyacının olduğuna işaret ediyor. Bu denetim, kampın gönderdiği
mesajları ve çocuklarla ailelerin kampın bir parçası olmaları için davet etmek üzere
kullanılan tanıtımları değerlendirmek için bir araçtır. Bu denetim pek çok hususu
kapsayabilir, ancak kullanılan reklam malzemeleri ile yansıtılan imaj bu tarz bir
eleştirinin kesinlikle en önemli bileşenleridir. Örneğin; misyon ifadesi, toplumun
hangi kesiminden geldiğine ve ne gibi kabiliyetlere sahip olduğuna bakılmaksızın,
her türden kampçıya kucak açacağınızı açık olarak ifade ediyor mu? Kampınızın
farklılıklara yönelik bir politikası var mı? Kampçılar için olumlu örnekler
oluşturabilecek kişiler işe alınıyor mu? Bunlar gibi değerlendirilmesi gereken birçok
husus vardır. Amaç bütün kampçıları kucaklayabilmek için gereken tüm çabaların
gösterilmesidir.