Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 80

75
KAMP LİDERLİĞİ
içsel değerlerini, kabiliyet ve becerilerini ortaya çıkarabilmeli ve bunlara değer
vermelidir.
Kamp liderleri, çocuk ve yetişkin kampçılar çok fazla gürültü yaptıklarında, iş
birliğine yanaşmadıklarında, tahrik edici ve sinir bozucu davrandıklarında ya da
birçok şey talep ettiklerinde bile onlarla birlikte olmaktan keyif alabilmelidir.
Liderlerin sadece sevdiği kişilere değil, tüm kampçılara ilgi göstermesi gerekir.
Örneğin; utangaç ve sosyal bakımdan içe kapanık çocuklar, dışa dönük ve herhangi
bir çaba göstermeden başkalarını rahatça kendilerine çekebilen çocuklara göre daha
fazla ilgi ve şefkate muhtaçtırlar. Herkesin gizli bir potansiyeli vardır. Her çocuğa bir
birey olarak göstereceğiniz özel ilgi, onların güvenini ve dostluğunu kazanmanızı
sağlayacak ve sonuçta her çocuğun grup içinde kabul görmesine yardımcı olacaktır.
Kamp lideri olmak, birçok kimsenin pek çok şeyi olmak demektir. Çocukları
sevmenin yanında, bazı davranışlarının kampın huzurunu bozduğunu ve kampın
program hedeflerine zarar verdiğini görürseniz uygun biçimde müdahale etmeye
ve onları disipline sokmaya hazır olmalısınız. Onları uyumlu bir kamp toplumu
oluşturmak amacıyla özenle yoğururken, bir taraftan da dostluklarını ve size olan
saygılarını korumaya çalışmak pek de kolay olmayacaktır.
Empati
Birinin kendisini başkalarının yerine koyması ve gerçek anlamda diğerlerinin
neler hissettiklerini anlamaya çalışmasına
empati
adı verilir. Bu eşsiz ve değerli
özellik, ancak neşe, üzüntü, sevgi, nefret, öfke, korku, sıkıntı ve yalnızlık gibi pek
çok duyguyu bizzat yaşayarak ve tecrübe ederek kazanılabilir. Ancak bu derece
kapsamlı bir deneyime sahip olmak, başkalarının duygularını doğru bir şekilde
yorumlamaya ve anlamaya imkân sağlayabilir. Bu şekilde liderler diğer insanların
sorunlarını ve duygusal ihtiyaçlarını fark edilebilir ve en iyi şekilde nasıl yardım eli
uzatabileceklerine karar verirler.
Heves
Heves, eğlenceli ve hatırda kalır deneyimler kazanmak için bir anahtardır.
Liderler özellikle kendilerini enerjik hissetmediklerinde bile bunu akıllarında
bulundurmalıdırlar. Örneğin hevesli bir lider çayırdaki at pisliklerini temizlemeye
yardımcı olacak 15 çocuğu kolayca bulabilirken hevessiz bir lider nehirde bir kano
gezisi yapmak için hiç katılımcı bulamayabilir.
Bir liderin hevesli olup olmaması grubun da deneyimlerini olumlu ya da olumsuz
yönde etkiler. Herkesten aynı enerjiyi sergilemesini bekleyemeyiz, fakat liderin
içten gelen heyecan duygusu çocuğun şevk ve heyecanını arttırabilir. Eğer lider
kendini görevine adarsa kampçılar da onun peşinden giderler. İster küçük bir kamp
ateşi etrafında hikâye anlatımı etkinliği yapıyor olsun ister mutfak işleri için görev
dağılımı yapıyor olsun veya tüm kampçıların katıldığı bayrak kapmaca oyununun
hazırlıklarını yapıyor olsun liderin verilecek göreve yönelik o anki şevk ve heyecanı
kampçılar tarafından anında algılanacak ve sonuçta ona göre davranma yolunu
seçeceklerdir.
Dinamik Olmak
Kamp lideri olmak dinamik olmayı, değişen durumlara uyum sağlayabilmek için
enerji ve elastikiyet sahibi olmayı gerektirir. Diyelim ki bugün Fırat’ın dinlenme
1...,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79 81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,...374
Powered by FlippingBook