Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 86

81
KAMP LİDERLİĞİ
gönülden kabullenir ve bu kuralların kamptaki herkesin hak ve ayrıcalıkları için
önemli olduğunun bilincindedir. Yetişkin bir insan başkalarını da düşünür ve bazen
kendisininkilerle çakışsa bile, onların ihtiyaçlarını ve isteklerini yine de gözetir.
Belki de duygusal olgunluğun en önemli göstergesi, insanların davranışlarını
duygularla değil, mantıkla yönetebiliyor olmasıdır.
Kamp Lideri Olmanın Kazançları
Kamp liderliğinin nitelikleri ve kamp liderinden beklentiler oldukça fazladır. Ayrıca
bu liderlik deneyimi kişiye aynı zamanda sayısız yararlar da sağlar. Kamp lideri
olmanın sağlayacağı faydalar ve memnuniyet duygusunun derecesi, diğer herhangi
bir meslekte olduğu gibi kişiye ve duruma bağlı olarak değişecektir. Sezonluk bir
kampta kamp lideri olmak sadece ekonomik yarar sağlamaz, aynı zamanda sosyal,
duygusal ve düşünsel gelişme ve olgunlaşma da sağlar. İşinize harcayacağınız emeğin
derecesi, bunun karşılığında neler kazanacağınızı büyük ölçüde belirleyecektir.
Kamp liderleri ayrıca kampın belirlemiş olduğu hedeflere ulaşmak için sayısız
fırsatlara sahiptirler. Açık havada yaşamak ve çalışmak, yakın ve kalıcı arkadaşlıklar
kurmak, grup olarak başarılı bir şekilde yaşamak için teknikler ve liderlik becerileri
geliştirmek sayısız faydalardan sadece birkaçıdır. Organizasyon, plan-program,
denetim, iletişim ve insan ilişkilerinin geliştirilmesi gibi konularda değerli hayati
becerileri edinme ve uygulama fırsatı verir. Kamp liderleri genellikle genç insanların
büyüyüp olgunlaşmalarına yardım etmenin tadını çıkarırlar. Geleceğin liderleri
olacak iyi insanların yetiştirilmesinde pay sahibi olmanın vereceği sonsuz ve tarif
edilemez tatmin duygusunu yaşarlar.
Kamp İnsanlara Güzel Bir Dünya Sunar
Kamplarda kampçıların olumlu gelişimine büyük önem verilmektedir, ancak
kamp deneyimi kamp çalışanları ve liderleri için de sayısız faydalar sağlar. Kamp
görevlilerinin çoğu kampçılar gibi henüz gençtir ve kamp yaşantılarından onlar
da etkilenir ve çok büyük kazanç sağlarlar. Bialeschki, Henderson ve Dahowski
(1998) birkaç grup üzerinde kamp personelini hedef alan bireysel ve toplu anketler
uygulamış, araştırmalar yapmış ve onların işe alındıkları andan bugüne kadar kamp
deneyimlerini incelemişlerdir. Grup görüşmelerinden ele edilen verilerin analizi, bir
dizi olumlu kişisel ve mesleki sonuçların elde edildiğini ortaya koymuştur.
Bu olumlu sonuçlar şunlardır: Diğer kamp çalışanları ve kampçılarla olumlu ilişkiler
kurmak ve geliştirmek (Kalıcı arkadaşlıklar edinmek, kampçılarla birlikte çalışırken
sorumlu bir yetişkin ile yakın bir arkadaş arasında olması gereken dengeyi korumak,
kampçıların hayatında değişim yaratabilmek). Farklılıkların değerini bilmek
(Farklı kesimlerden kampçı ve kamp görevlileriyle bir arada yaşamayı öğrenmek).
Kişilerarası etkileşim becerileri (İletişim, problem çözme). Grup içi uyum (Güçlü
bağlar kurmak, takım ruhu oluşturmak). Liderlik ve sorumluluk, rol model olma,
öğretmenlik, teknik beceri gelişimi (Eğlence ve dinlence becerileri). Kişisel gelişim
(Kişilik gelişimi, özgüven, ruhsal gelişim). İdari beceriler (Risk yönetimi, güvenlik
konuları) ve takım çalışması.
Ankete katılan personel, kamp liderliği ile ilgili bazı olumsuz tecrübelerden de
söz etmiştir. Bu durumlar ise şunlardır: Farklılıklarla başa çıkamamak (herkesle
çalışamamak), düşük ücretler, kişinin kendisine ait zamanının olmayışı, anne-baba
ya da diğer kişilerden kaynaklanan olumsuz algılar, kampçılarla yaşanan hayal
1...,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85 87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,...374
Powered by FlippingBook