45
KAMP LİDERLİĞİ
Genel sonuçlar, destek ve fırsat düzeyinin
destekleyici ilişkiler
alanında en yüksek
düzeyde olduğunu göstermiştir. Bunu
beceri kazandırma ve güvenlik
alanları
takip etmiştir. 80 temsilci kamptaki
destekleyici ilişkiler ve beceri kazandırma
alanlarındaki
düzeylerin diğer toplumsal kuruluşların ve okulların ortalamalarını
geçtiği görülmüştür.
Gençlik katılım
düzeyi kampçıların yüzde 39’luk yetersiz
katılımı sonucunda özellikle karar alma süreci ve gençlik liderliği konuları kamp
yöneticilerinin beklentilerinin altında kalmıştır.
Bu çalışmanın ikinci aşaması, araştırmaya katılan kamplardaki destek ve fırsatların
düzeylerini değerlendiren bir gelişim süreci programına yoğunlaşmıştır (ACA,
1006b). Kamplar, stratejileri özellikle belli destek ve fırsat alanlarına göre
tasarlanmış ve uygulanmıştır. Bu ikinci aşamadan elde edilen bulgular araştırmaya
dahil olan kampların yüzde 83’ünde belirgin olumlu değişimler olduğunu
göstermiştir. Kamplar program geliştirme stratejilerini bütünsel ve birleştirici bir
şekilde uyguladıklarında, gelişimin en üst düzeyde olduğu görülmüştür. Diğer
bir deyişle, kamplar gelişimsel sonuçlara ulaştıran özel hedefler belirlediklerinde,
gelişim en üst düzeyde olmuştur.
ACA standartlarına göre, kampların kapsamlı hedeflerinin yazılı bir yönergesinin
hazırlanması, gözlemlenebilir belli davranış sonuçlarının yazılı olarak tanımlanması,
kamp çalışanlarının belirlenen hedeflere ulaşabilmelerine imkân verecekmateryal ve
eğitim stratejilerinin sağlanması ve kampçılarla ebeveynlerinin kamp yaşantılarının
hedefleri konusunda bilgilendirilmesi gerekmektedir (ACA Standartları, Program
Tasarımı 6A- D). Bu yaklaşım hangi hedeflerin ulaşılabilir olduğunu belirlemek için
bir çerçeve sunmaktadır. Kamp yöneticileri, çalışanlar, ebeveynler ve kampçılar
böylelikle bu hedefleri en iyi nasıl karşılayacaklarını belirlemek üzere birlikte
çalışabilirler.
Kamp sadece eşsiz bir deneyim değildir, bazıları için yaşam değişimi anlamına
gelebilir. Ancak kamp personeli olarak mevcut zamanda nelerin başarılabileceği
konusunda gerçekçi beklentilere sahip olmanız gerekir. Alışkanlıklardan vazgeçmek
zor olduğu ve kişisel değişimler yavaş meydana geldiğinden, bazı hayal kırıklıkları
ve aksilikler olacaktır. Hedeflerin açık bir şekilde anlaşılması, gelişim sürecini
değerlendirmenize yardımcı olacak ve belki de deneyimleriniz ve grubunuzun
istekleriyle hedeflerinizi değiştireceksiniz. Kamp süreci boyunca her bireyin en az
bir yeni yetkinliği gerçekleştirmesi için ona yardımcı olmaya çalışın.
Tutumları değiştirmenizin ve yeni fikirleri aşılamanızın en iyi yollarından birisi,
kendinizi örnek olarak sunmanızdır. Bir diğeri ise günlük aktiviteler sırasında
ortaya çıkan “öğretilebilir anları” bilmek ve bunun avantajından yararlanmaktır. Bu
anlar kampçıların yaptıkları işe ve rehberlik ya da bilgi için ihtiyacına gerçekten
ilgi gösterdikleri zaman ortaya çıkar. Kampçılar bu anlarda uyanık ve görmeye,
dinlemeye ve öğrenmeye hazır olurlar. Bu gibi zamanlarda küçük bir anekdot
(kendiniz uydurmuş olsanız bile) genellikle dikkat çekmek için etkili bir yoldur.
Her gün, her bireyle ve grupla neleri başardığınızı düşünün ve değerlendirin.
Bireylerle ve grupla sohbetler başlangıçtaki hedefleri geliştirmenize ve her
kampçının kaydedilen ilerlemeler konusunda neler hissettiğini yakından izlemenize
yardımcı olacaktır. Kampların olumlu sonuçlarını vurgulamak için kullanılabilecek
stratejileri düşünün.