Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 42

37
KAMP LİDERLİĞİ
2.
Doğal Dengeyi korumak
için doğanın planını anlama ve doğal yaşamda tüm
canlıların ve insanların uygun ortamlarının birbirine bağlılığını kavrama.
3. Kampçıların diğer insanlar için ilgi ve alaka geliştirirken ve evrenin kendisi
hakkında bilgi sahibi olurken
anlamlı bir manevi deneyim kazanmaları.
Kampçılar, yüksek bir dağın görkemini, sakin bir vadinin huzurunu, rengarenk
günbatımının güzelliğini, güneş ışınlarının bir göl üzerindeki ışıltılarını ya
da bir örümcek ağında parıldayan bir çiy damlasını gördüklerinde içlerinde
huşu ve ilham duygusu uyanır.
4. Gelecek nesillerin yararlanması için
doğal kaynakları koruma
ihtiyacını
kavrama. Dikkatli kampçılar geri dönüşüm ve çevrenin korunması gibi
uygulamaları ve ekolojinin önemini fark edecek ve bu uygulamaları evde
sürdürme konusunda etki altında kalabileceklerdir.
5. Kampçılar doğanın güzellikleri ile iç içe yaşarken,
estetik beğenilerin
gelişimi. Kampçılar doğanın huzur ve sükûnetini tadını çıkarmak için
gelebileceklerdir.
Farklı Geçmişlere Sahip Bireylerle Birlikte Yaşama
Birçok genç okul dışındaki zamanını benzer sosyal geçmişe sahip çocuklarla
birlikte geçirir. Çocuklar kampta genellikle farklı çevrelerden ve farklı kişiliklere
sahip kişilerle birlikte yaşar ve oynar.
Bu sosyal çeşitliliğin kampçılar için bazı potansiyel yararları şunlardır:
1. Diğer kişilerdeki farklılığı kabul etmeyi öğrenmek, onların iyi niteliklerini
takdir etmek ve onların da benzer şekilde karşılık vereceklerini umut etmek.
2. Esnekliğin, paylaşımın ve saygının uyumlu grup yaşantısı için gerekli
olduğunu öğrenmek.
3. İyi davranışları pekiştirmek ya da nezaket, esneklik, ölçülü yemek yeme ve
sağlık alışkanlıkları gibi konularda yetersiz olan gençlerin davranışlarını
geliştirmelerine yardımcı olmak.
4. Kamp yaşamında paylaşılan deneyimlerle kişilerin akranlarıyla, kendinden
büyüklerle ve yetişkinlerle kalıcı arkadaşlıklar kurması.
5. Özgüven ve kendi kendine yetebilmeyi öğrenerek
olgunluk
kazanmak.
Demokratik Bir Toplumda Yaşama
Olağan bir kamp ortamında, grup içindeki sorunların ve genel ilgi alanlarının ele
alınmasının yöntemi, bir rehber ya da bazen lider olarak görev yapan kampçı ile grup
tartışması yapmaktır. Kampla ilgili bütün meseleler de benzer şekilde her grubun
temsilcilerinden ve personellerinden oluşan Kamp Konseyinde ele alınabilmektedir.
Kampçılar böylelikle içinde yaşadıkları ortamla ilgili kural ve düzenlemelerin
oluşturulmasında pay sahibi olma fırsatı bulurlar. Bazı kamplar ‘değiştirilebilir’
ve ‘değiştirilemez’ kurallar kavramlarını kullanmışlardır. Kampçılara hangi
kuralların değiştirilebilir olduğu söylenmiş ve kamptaki davranış beklentilerini
oluşturmada kendilerine söz sahibi olma imkânı tanınmıştır. Güvenlik nedenleri ve
aşağıda belirtilen diğer nedenlerden ötürü bazı kurallar kesinlikle değiştirilemeyen
kurallardır:
Demokratik grup yaşantısı kampçılara aşağıdaki faydaları sağlayabilir:
1...,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41 43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,...374
Powered by FlippingBook