Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 54

49
KAMP LİDERLİĞİ
Bir Öğrenme Ortamı Olarak Kamp
Kamplar her zaman için bir öğrenme ortamı olsa da, ortaya çıkan eğilimler
kampları özellikle bir öğrenme fırsatı olarak konumlandırmaya yöneliktir. Bu
konumlandırma öğrenmenin geniş kapsamlı bir tanımına dayanmaktadır. Öğrenme
sınıf ortamının yanı sıra aile gezileri, toplum kuruluşları ya da kamplar yoluyla da
gerçekleşebilir. Ne yazık ki birçok çocuk, özellikle yaz dönemlerinde ne bu türden
eğitimsel aktivitelere ne de sağlıklı, güvenli ve denetimli ortamlara erişememektedir.
Araştırmalar, gençlerin yaz dönemi boyunca herhangi bir öğrenme ortamına
katılmadıklarında, ciddi öğrenme kayıpları yaşadıklarını göstermiştir. Ayrıca, planlı
okul faaliyetlerinin olmamasından dolayı, birçok çocuğun yaz döneminde kilo alma
riski söz konusudur.
Kamplar güvenli, sağlıklı ve eğlenceli bir ortamda bütünsel bir öğrenme sunabilir.
Macera dolu aktivitelerle, fiziksel açıdan aktif olma, şarkılar ve skeçler ile diğer
insanlarla kaynaşma, grup ortamında yeni sosyal beceriler edinme, yetenekler
konusunda güven kazanma ve doğanın tadını çıkarma fırsatları sunar. Bu becerilere
ek olarak, kamplar “çocukların çocuk olduğu” bir ortam sağlar.
Oyunlar, çocuklar için bir öğrenme aracıdır. Çoğu okul çocukların genel gelişimine
ve yaratıcılığına engel oluşturan ev ödevlerini artırırken, beden eğitimi ve teneffüs
sürelerini kısaltmıştır. Yale Üniversitesinde 2005 yılında düzenlenen “Oyun=
Öğrenme” adlı konferans, oyunun çocukların zihinsel, duygusal, sosyal ve bedensel
gelişimlerinde ne derece önemli olduğunu belgelemiştir. Oyun, kamp programlarının
adeta kalbidir ve çocukların öğrenebilmeleri için oyun fırsatları yaratılmalıdır.
Kamp uzmanlarına göre, kampların 150 yıldır gençlere ev ortamından uzakta,
doğal ve eğlence dolu bir çevrede, grup hâlinde yaşayabilmek için eşsiz fırsatlar
sağlamaktadır. Başka hiçbir pozitif gençlik gelişimi deneyimi bu faktörlerle bir
araya gelmez ve çok azı aynı belgelenmiş sonuçlar sunabilir. Kamp seçmeli bir
öğrenme ortamı değildir; aksine, okul ve günlük yaşamda öğrenilenleri tamamlayan
gerekli, güçlü ve önemli bir öğrenme ortamdır. Bu mesajACA’nın ve ilgili birimlerin
üzerinde önemle durduğu bir konudur ve tüm kamp türleri için de geçerlidir.
Kampların Fiziki Yapıları
İlk kamplar adeta askeri kampları andırıyordu ve yatakhaneler ya ortadaki bir holün
her iki yanı sıra ip gibi dizilmişti ya da bir daire veya kare şeklinde konuşlandırılmıştı.
Bu daire ya da karenin ortasındaki boşlukta ise yemekhane ve idare binası gibi ortak
kullanım alanları yer almaktaydı. Askeri barakalar gibi çoklu yatakhanelerde yan
yana sıralanmış katlanabilir yataklar yer alıyordu. Kamp faaliyetleri ya herkesin
katıldığı türden aktivitelerdi ya da kampçılar çeşitli aktiviteler içinden seçim
yapabiliyordu. Böylelikle kampçılar ya grup hâlinde topluca aynı aktiviteyle
meşgul oluyorlar ya da küçük değişken gruplar hâlinde dönüşümlü olarak seçilmiş
aktivitelerle ilgileniyorlardı. Bu tür kamplara genellikle
merkezleştirilmiş
kampçılık
adı verilmektedir.
Yüzlerce kampçının katılımıyla kamplar daha da büyüyünce, katılımcılar kendilerini
zaman zaman pozitif bir kamp için gerekli olan sıcaklık, dayanışma ve kişisel
ilgi gibi niteliklerden yoksun bir ortamda bulmuşlardır. Bazı kamplar bu sorunu
katılımcıları nispeten bağımsız hareket etme kabiliyetine sahip olan daha küçük
gruplara bölerek çözmüşlerdir. Günümüzde neredeyse her kamp, hatta en mütevazı
Kamplar güvenli,
sağlıklı ve eğlenceli
bir çevrede bütünsel
öğrenmeyi sağlar.
1...,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53 55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,...374
Powered by FlippingBook