Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 57

52
KAMP LİDERLİĞİ
Kamppersonelinekamptaki görevlerinebaşlamadanöncepekçokbilgi verilmektedir.
Örneğin; potansiyel personele mevcut fırsatlar ve onlara en uygun ilgi ve beceriler
konusunda bilgi vermek amacıyla son derece kapsamlı bir kamp literatürü internet
ortamında kullanıcılara sunulmaktadır. Her kamp çalışanı iş tanımını bilmeli ve
özel iş eğitimi almalıdır. Personelin kamp öncesi dönemdeki eğitim süreci, eskiye
nazaran daha uzun ve daha iyi planlanmış bir süreçtir. ACA standartları gündüz
kampı çalışanlarına en az üç, gecelemeli kamp çalışanlarına ise 5-6 günlük eğitim
verilmesini tavsiye etmektedir. Bu standartlar aynı zamanda eğitimin; sonuçları,
kampçıların gelişimsel ihtiyaçlarını, güvenlik ve acil durum sorunlarını, personel
performansından beklentileri, davranış yönetimi tekniklerini ve çocuk istismarı ile
ilgili konuları ele almasını şart koşar. Eskiden kamp öncesi dönemler, geleneksel
olarak kampa erken katılan personelin açılış hazırlıklarına ücretsiz olarak yardımcı
olmasından ibaretti. Ancak artık kamp öncesi dönem, kamp liderlerini eğitmek
amacıyla kullanılmalıdır.
Günümüzde birçok kamp, yaşça daha büyük olan kampçılar içinDanışmanlıkEğitimi
ya da Liderlik Eğitimi imkânları sunarak kendi liderlerini kendileri yetiştirmektedir.
Bu imkânlar, yetenekli kampçıların kamp lideri olmaya karar vermeleri hâlinde,
ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırır.
Esnek Kamp Programı
Eskiden merkezleştirilmiş kamplar sıkı programlarla donatılmıştı. Aktiviteler
okuldaki dersler gibi planlanıyordu ve her kampçının sunulan etkinliklerin çoğuna
katılımı bekleniyordu. Program bazen birkaç seçilmiş danışmanın desteğiyle, kamp
ya da program yöneticisi tarafından hazırlanıyordu ve günün neredeyse tamamını
doldurmayı hedefliyordu.
Programın yalnızca günlük ya da haftalık sunulan aktivitelerden oluşması
konusundaki dar bakış açısı artık yetersiz kalmaktadır. Aksine, kamp programı,
kampçıların kampa katıldıkları zamandan veda ettikleri son dakikaya kadarki tüm
deneyimlerin toplamıdır. Günümüzde çoğu kamp kampçılara gidecekleri yerleri ve
yapacakları işleri seçme özgürlüğü vererek, daha fazla esneklik sunmaktadır. İdeal
olan kampçıların, kamp liderlerinin ve tüm kamp personelinin kamp programının
planlamasında ortak pay sahibi olmalarıdır. Kamplar artık kişi merkezli bir yapıya
dönüşmüşlerdir ve pozitif gençlik gelişimine önem vermektedir.
Kampçıların değişen ilgi ve ihtiyaçları ile sonuçlara odaklanma durumu kamp
programını etkilemektedir. Geleneksel açık hava becerileri, çoğu kamp için hâlâ
önemini korumaktadır. Bazı kamplar kampçıları motive edebilmek için yaratıcı
yaklaşımları benimsemişlerdir. Örneğin; bazı kamplar katılım teşviki olarak verilen
ödüllerden ve kapsamlı başarı panolarından yararlanmaktadır. Bazıları ise bu
gibi sistemleri kullanmamaktadırlar. Ödül ve hediyeler yararlı olsa da kazanılan
ödüllerin fazla ön plana çıkarılmasının yaratabileceği olumsuz sonuçların da akılda
bulundurulması gerekir:
1. Kampçılar kendilerini o kadar çok ödüle endeksli hâle getirirler ki,
aktivitelerin altındaki gerçek değeri gözden kaçırırlar.
2. Herhangi bir ödül sisteminin planlanmasına ne kadar çok özen gösterilirse de
ödül kazanan her kişinin karşısında bir ya da daha çok kaybeden olacaktır.
Bazı kampçılar ya da gruplar nadiren kazanabilecekleri için, “kendini
zorlamanın ne anlamı var” tavrı takınabilirler.
1...,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56 58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,...374
Powered by FlippingBook