Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 40

35
KAMP LİDERLİĞİ
BÖLÜM 3
KAMPLARIN DEĞERLERİ
Kamplar birçok öğrenme hedefinin gerçekleşmesi için ortam sağlar. Tüm
eğitimlerin amacı, insanların topluma katkı sağlayan, mutlu, sağlıklı ve uyumlu
olmalarına yardımcı olmaktır. Ne yazık ki, birçok kişi için eğitim sadece sınıf
sınırları içinde gerçekleşen bir şeydir. Ancak, uyanma ile uykuya dalma arasındaki
saatler boyunca insanların yaşadığı her deneyim insan gelişiminde önemli bir rol
oynar. Karşılaştığımız her kişinin bizde bir iz bırakma potansiyeli vardır. Ayrıca,
insanlar bağlı oldukları kuruluşlardan, ziyaret ettikleri web sitelerinden, izledikleri
televizyon programlarından ve seyrettikleri sinema filmlerinden de etkilenirler. Bu
etkilerin çoğu olumludur, çoğu ise değildir.
Kamp Bir Eğitimdir
Öğrenme yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Yaşa ya da yere bağlı değildir. Ancak,
genellikle okul ortamındaki çocuklar ve gençlerle ilintili olduğu düşünülür. Okullar
önemlidir, fakat öğrenme yerleşik ve gündüz kampları dahil ömür boyunca her yerde
gerçekleşir. Bölüm 2’de okuduğunuz üzere kamplar 150 yıldır gençlere açık hava
deneyimleri sağlamaktadır. İlk kamplar, öğretici okul çalışmalarına tamamlayıcı
olmak ve gençlere doğa, fiziksel egzersizler, oyun ve macera deneyimlerine katılma
imkânı vermek üzere kurulmuştur. İnsanlar kitap kurdu da olsalar, müthiş bir sayısal
zekaya sahip olsalar da öğrenme akademik olmayan davranış, beceri, değerler ve
kavrama gibi unsurları da kapsar. Yetişkinlerin yanı sıra çocuklar da bedensel
beceriler, müziksel ve kültürel beceriler, insanlarla iyi ilişkiler kurabilme becerisi,
kendini geliştirme becerisi ve doğayı tanıma becerisi olmak üzere çok çeşitli
becerilere sahip olmalıdır (Louv, 2005).
1...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,...374
Powered by FlippingBook