38
KAMP LİDERLİĞİ
1. Demokratik sürecin
nasıl işlediğini, lider ya da grup üyesi olarak nasıl etkili
hizmet edileceğini ve itici olmadan, zamanı ve ilgiyi tekelleştirmeden kişinin
kendini açık bir şekilde nasıl ifade edebileceğini öğrenmek.
2. Kamp kurallarını anlamak ve kabul etmek
, çünkü her bireyin haklarını
korumak ve programın sorunsuz şekilde yürümesini sağlamak için bazı
değiştirilemez kuralların olması gereklidir. Küçük grup içi tartışmalar
kampçılara, işbirliği yapılabilen kamp üyesi olmayı öğretir, çünkü insanlar
sebepleri anladıklarında kuralları yıkmaya daha az meyilli olurlar.
3. Toplantılarda
aktif rol alma
ve yaygın olan düşünce ile örtüşmese de
fikirlerini ifade etme cesareti kazanmak. Demokratik yaşam kampçılara
sadece diğer kişilerin farklılıklarını kabul etmeye değil, aynı zamanda onların
ne söylediğini dinleme ve üzerinde düşünmeye yardımcı olabilir.
4. Azınlıklarınhakve isteklerine önemverirken, çoğunluğun isteğine uyabilmeyi
öğrenmek. Kendi söylediğinde ve kendi yolunda gitmeye diretmek yerine
uzlaşmaya istekli olmak demokratik yaşam için gereklidir.
5. Karar vermeden önce, gerektiğinde bilgi sahibi kişilere ve referanslara
başvurarak gerçekleri elde etmeyi öğrenmek, daha sonra nihai kararı
vermeden önce bütün olumlu ve olumsuz yönleri, maliyet ve faydaları analiz
etmek ve değerlendirmek.
6. Küsmek, homurdanmak, kırıcı olmak ya da olayın çözümüne hiçbir
olumlu katkısı olmayacak bilgisiz kişilerle tartışmak yerine,
sorunları ve
anlaşmazlıkları açıkça masaya yatırmayı
öğrenmek.
7. Problem çözme deneyimi kazanmak,
çünkü kamp yaşantısı genellikle ne
yapılması ve nasıl yapılması gerektiği konusundaki soruları kapsar.
Aktivitelerin Programı
Kampların çoğu genel olarak açık hava macera aktivitelerine özel önem verildiği
çeşitli aktiviteler sunar. Bu etkinlikleri evde gerçekleştirmek ya da en azından aynı
şekilde gerçekleştirmek mümkün değildir, çünkü birçoğu için tipik bir kampın açık
hava ortamı ve genel atmosferi gereklidir.
Program çeşitliliğinin bazı potansiyel faydaları şunlardır:
1.
Yaşam boyu kalıcı olacak eğlence alanları ya da hobiler
ve hatta belki
de bir uğraş bulmak. Kamptaki yeni deneyimlere katılım genellikle hiç
umulmadık ilgi ve düşünceleri ortaya çıkarır, perspektifleri genişletir ve
kampçıların diğer kişilerin ilgi ve başarılarını takdir etmelerine imkân sağlar.
Ortalama bir kampta, genellikle okullarda olduğu gibi az sayıda kişinin
katıldığı, diğerlerinin ise kenarlarda tezahürat yaptığı aktiviteler yerine,
genel ve herkesin yeteneklerine hitap eden etkinlikler düzenlenmeye çalışılır.
2. Kampçıları, kendi performanslarını geliştirmeye çalışırken,
ellerinden
gelenin en iyisini
yapmaya teşvik etmek. Rekabet kampçıları üstün yetenek
sahibi olmaya zorlasa da kampların çoğu rekabetten çok kişisel gelişime
önem verir.
3. Kırgınlık ya da bahaneler olmadan yenilgiyi kabul ederek
düzeyli
kaybedenler
olmak.
4.
Eğlenmek, yeni ve zorlu deneyimlerin heyecanını yaşamak,
ancak bunu
güvenli bir şekilde yapmak. Sağlıklı yollarla macera ve eğlence arzularını
karşılamayı öğrenen gençler, heyecanlarını gidermek için toplumda