39
KAMP LİDERLİĞİ
hoş karşılanmayan yollara (örn; uyuşturucu ya da trafik canavarlığı)
başvurmayacaktır.
5.
Araştırma ve öğrenme merakı ve arzusunu gidermek
. Kamptaki kılavuzlu
keşfetme yaklaşımı “haydi gidelim ve keşfedelim”’dir.
6. İş, oyun ve dinlenme saatlerini dengelemeyi öğrenmek. Kampçılar dönüşümlü
zorlu aktiviteleri daha sakin olanlarıyla değiştirebilir ve dinlenmeye düzenli
zaman ayırabilirler.
7. Boş zamanları akıllı kullanmayı öğrenmek. Kampçılar zaman öldürmek
yerine eğlence ve mutluluk sunan aktiviteleri seçebilirler. Katılımcılar kano,
yüzme, yürüyüş, tırmanma, sırt çantası ile yürüyüş, yelken, balıkçılık, doğa
araştırmaları, fotoğrafçılık, tenis ve binicilik gibi aktivitelere katılarak yaşam
boyu beceri ve ilgi alanları geliştirirler.
8. Boş zamanları çok ucuza ve hatta bedavaya geçirmek ve ticari eğlencelerden
bağlı kalmak yerine kendi kendine yetebilmeyi öğrenmek. Kampçılar kuş
yavrularının tüylenmesini ya da güzel bir gün batımını izleyerek etraflarındaki
dünya hakkında çok şey öğrenebilirler.
9. Bayramları ve önemli günleri kutlama, bayrak törenlerine katılma ve milli
tarih konusunda çalışmalar yapma gibi aktiviteler yoluyla, ulusal mirasın
bilincine varmak ve vatanseverlik duygularını güçlendirmek.
10.Düşünmeye teşvik edici konular ve ritüeller çerçevesinde geliştirilen
hizmetler ve kamp ateşi programlarına katılım yoluyla ciddiyet ve duyarlılığı
öğrenmek.
Hayal Kurmak
Toplum, genellikle çocukları olabildiğince çabuk birer yetişkine dönüştürme
niyetinde görünmektedir. Gençlerin giyim kuşamı, oyunları ve sosyal faaliyetleri
genellikle bu yetişkinlere göre modellenmektedir. Çoğu çocuğun okul sonrası
saatleri üretici olmalarına vurgu yapılarak planlı faaliyetlerle doldurulmaktadır.
Bazen dinlenmeleri ve rahat bir nefes almaları bile reddedilmektedir. Günümüzde
birçok çocuk saatlerini plansız bir şekilde bilgisayar karşısında geçirmektedir ve
genellikle hayal güçlerini geliştirecek vakit bulamamaktadırlar. Yaz tatilleri de artık
balık tutarak, derede yüzerek, kitap okuyarak ya da yalnızca dinlenerek geçirilen
dertten tasadan uzak günler olmaktan çıkmıştır.
Çok eskiden kamplar çılgınca aktivitelerle her günü doldurma olarak kabul
edilirdi. Günümüz kamplarının temposu ve programı dinlenme ve rahatlamaya
imkân sağlamalıdır. Düşünmeye ve hayal kurmaya vakit bulmak, gençlere kim ve
ne olduklarını daha iyi anlama ve yaşadıkları dünyanın anlamını daha iyi çözme
konusunda imkân sağlar. Dinginlik ve refah insan olmak için gerekli şeylerdir.
Kampta çocuklar sağlıklı yorgunluğa neden olan fiziksel aktivitelere katılabilir
ve arkadaşlarıyla sohbet ederek ya da oturup hayal kurarak diledikleri şekilde
dinlenebilirler.
Eğitimli Personelin Kampçılara Oranı
Tipik bir kampta küçük gruplar hâlinde yaşayan ve oynayan gençler topluluğu
ile seçilmiş liderler bulunur. Amerika Kamp Birliği, yaş gruplarına göre aşağıda
belirtilen oranlarda kamp liderlerinin bulunmasını şart koşmaktadır: