196
KAMP LİDERLİĞİ
kamp kendi lider halkasını oluşturabilir ve hemen yakın bir yere kendi mutfağını
kurabilir bunun aksine kent parkında yapılan günlük bir kamp spor veya eğlence
merkezli etkinliklere yoğunlaşırken doğaya bağlı etkinlik ve eğlencelere daha az
yer verecektir.
Kamp araç-gereç ve tesisleri,
kamp programını etkileyecektir. Harcamaların
bütününü hesaplayan bir kamp, açık alanda kapsamlı gezi programlarını ve
etkinliklerini düzenleyebilecek durumdadır. Birçok kişi için yüzme ve kayığa binme
kamp anlamına gelirken, bu tür tesislere sahip olmayan birçok kamp, kamplarda
pek önemsenmeyen tiyatro ve okçuluk gibi yararlı etkinliklerin olduğu başarılı
programlar yapmışlar ve uygulamışlardır. Hayal gücü ve olumlu yaklaşım, kendi
araç ve gereçlerini oluşturmak veya daha basit gereksinimleri olan etkinlikleri
yapmak, araç ve gereç eksikliği, zevkli bir mücadeleye dönüştürebilir.
Kamp yeri ve arazisi, sahip olduğu özellikler açısından kamp programını etkiler.
Kampın etrafında tarihi yerler varsa bu değerlendirilmeli ve oralara ziyaretler
düzenlenmelidir. Ziyaret edilen yerlerin tarihi hikâyeleri varsa bunlar kamptakilere
aktarılabilir. Deniz kenarında bulunan bir kamp, balık üretme/işleme fabrikalarına
ve balıkçı teknelerine ziyaret düzenleyebilir. Dik bir tepe kenarında bulunan kamp
sakinleri, pürlerin (çam ağaçlarının iğne şeklindeki yaprakları) üzerinde kızakla
kayabilir. Devamlı suyu akan bir dere yakınında bulunan kamp, kampçıların içinde
yürüyebileceği ve hayvan ve bitki yaşamının bilinmeyen yönlerini keşfedebilecekleri
bir doğal ortamı sağlar.
Kamp programlarını etkileyen başka bir unsur da
iklimdir
. Sıcak ve kuru
alanlardaki kamplarda günün en sıcak saatlerinde dinlenilebilir ve sessiz etkinlikler
düzenlenebilir. Sabah ve akşam vakitleri serin olan kamplar da ise bunun aksine
öğleye doğru yüzme faaliyetleri planlanabilir.
Kamp sakinlerinin
yaşları, önceki deneyimleri, becerileri, ekonomik durumları
ve sosyal geçmişleri
programın unsurlarını belirlemede büyük bir önem arz eder.
Şarkı söylemekten seven biri başkalarına da öncülük eder. Diğer bir kampçı da
yakınındaki birinden öğrendiği herhangi bir el sanatını gösterebilir. Kırsal kesimden
gelen çocukların doğa konusundaki birikimleri, şehirden gelen yaşıtlarından ileride
olmakla beraber yüzme konusunda da geride olabilir.
Süreleri
yönünden kamplar birbirlerinden oldukça farklılık gösterirler. Bir hafta için
kampa gelen kampçıların, kısa sürede tamamlayabilecekleri oldukça basit projelere
ihtiyaçları vardır. İzciler gibi kurumsal yerlerden gelenler daha ileri seviyedeki
projelerle uğraşabilirler, bu kampçılar üyesi bulundukları bu tür organizasyonlara
bağlı olarak önceden tecrübe edilmiş beceri ve bilgilerini uygulamaya koyarlar.
Kısa süreli kamp programı oluşturma, istenilen süre içerisinde yapılabilecek veya
öğrenilebilecek etkinliklerin sayısı ve türlerini belirlemeyi içerir. Kamp süreleri 4 ila
8 hafta süren kampların sonunda heyecan doruğa çıkacağından bu konularda daha
kompleks planlar gerçekleşebilir. Kamçıların oluşturduğu bir grup, el işi ürünlerini
koyabilecekleri ve koruyabilecekleri ağaçtan bir kabin yapabilir veya ormandaki
gölü temizleyebilir veya göle giden patikayı çalılıklardan temizleyebilir. Uzun
süren bu tür kamplar kampçılara yüzme, kano, yelken ve binicilik gibi beceriler
kazandırır.
Kampçılar için kamp liderinin
fazlalığı
istenen uygun bir durumdur çünkü
kampçılar, bu durumda daha fazla bireysel beklentiyi karşılayabilir. Sayıca küçük
grup çalışması, kalabalık merkezi kamplardan daha farklı program konuları üzerinde
yoğunlaşmayı sağlar.