Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 195

190
KAMP LİDERLİĞİ
Hedef Ölçülebilir Olmalıdır
İyi yazılmış bir hedef, eylemin ne zaman, nerede ve nasıl tamamlanacağı ile ilgili
hususları barındırır.
Hedef Ulaşılabilir Olmalıdır
Kamptaki kişilerden yapılması beklenen eylemler bu ifadelerle tanımlanabilir:
Anlat, göster, yaz, birleştir, belirle, tekrar et, yap, tamamla, yerini belirle, tanımla
ve adlandır. Bu tarz ifadeler bir kampçıdan beklenen eylemleri açıklar.
Hedef anlamlıdır ve bir kampçı eğitiminin sonucu olarak ifade edilir.
Birçok lider ve kamp görevlisinin işlerinde başarı sağlamayıp hatayı da yanlış
yerde aramalarına rağmen, kampçının bakış açısından anlamlı hedefleri belirlemek
kolaydır. Aslında öğrenmesi ve uygun görevleri yapması gereken liderler değil,
kampçıların kendileridir. Bundan dolayı; “kampçı yapacak”, “Çocuk a/-ebilir” ve
“katılımcılar ...a/ebilir”. Bununla beraber liderlerin veya görevlilerin yaptıklarını
vurgulayan, “kampçılar ...a/ebilsin diye onları motive etmek”, “Gruba sunmak”,
“kampçılara ...un/ün/in/ın önemini göstermek” veya “kampçılara göstermek” gibi
terimleri kullanmamaya çalışın. Bu terimler, kampçıların ne öğreneceğini veya neyi
gösterebileceğinden ziyade liderin ne yaptığını açıklar.
Hedef Zaman Bağlamlıdır
Hedef için zaman aralığı belirleyin. Örneğin, “kamp sezonu boyunca” veya “ilk
haftanın sonuna kadar” gibi.
Şimdiyekadar, iyi yazılmışbir hedefinegibi nitelikler taşıdığını aşağı yukarı öğrenmiş
oldunuz. Aşağıda uygun davranış tanımları ile alakalı hedefler açıklanmıştır. Daha
öncede tanımlandığı gibi bu hedeflerin “ustaca” olduklarına dikkate alın:
ÖRNEK 1: Kamp sonunda doğa çalışma programındaki
kampçılar, kamp
bölgesindeki beş ağacı öğrenip tanımlayabilecektir.
ÖRNEK 2: Kamp sonunda kampçılar, kamp başladığında tanımadıkları iki yeni
arkadaş
edineceklerdir.
ÖRNEK 3: Kampçılar gece doğa yürüyüşü
nde harita, pusula ve GPS sistemi
kullanarak yön bulma becerilerini kullanacaklardır.
ÖRNEK 4: Kampın ikinci gününün
bitimine kadar kampçılar, bölgede yaygın olan
üç zehirli bitkiyi öğrenecek, böylece onları gördüklerinde türünü ayırt edebilecekler
ve grubun diğer kısmına gösterebileceklerdir.
ÖRNEK 5: Üç günlük bir yürüyüş öncesinde kamptakiler doğru giyecekleri seçerek
ve
sırt çantalarına yerleştirerek yanlarında götürecekleri uygun kıyafet bilgisini
göstereceklerdir.
Bu hedefler, kamp sonu kazanımlarını ölçmek için bir temel sağlar. Kamp sonu
kazanımlarının her zaman kamp memnuniyeti seviyesinin çok ötesine geçtiğini
akıldan çıkarmayınız. Kampçıların eğlenmesi önemli olmakla birlikte, kamp
nedeniyle oluşan davranışsal değişiklikler en önemli unsurdur.
1...,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194 196,197,198,199,200,201,202,203,204,205,...374
Powered by FlippingBook