192
KAMP LİDERLİĞİ
Tablo 12.1
ACA Ölçme Araçları-Duyuşsal Alan
•
Arkadaşlık Becerileri
(arkadaşlık kurmak ve arkadaşlığı sürdürmek gibi)
•
Bağımsızlık
(problemçözmevegünlüketkinlikler adınayetişkinlerevediğer kişilere
daha az bağımlı olmak gibi)
•
Ekip Çalışması
(kendi yaşıtları ile grup hâlinde çalışırken daha etkin olmak, gibi)
•
Aile Üyeliği
(bir ailenin üyesi olmanın güzel taraflarını teşvik etmek gibi)
•
Yeteneğine İnanma
(Yaptıkları şeylerde başarılı olacaklarına inanmak gibi)
•
Keşfetme İlgisi
(Yeni şeyleri öğrenmeye istekli, ilgili ve meraklı olma gibi)
•
Sorumluluk
(kendi davranışlarından ve hatalarından sorumlu olmayı öğrenmek
gibi)
•
Doğa Sevgisi
(doğaya karşı sevgi ve duygusal yakınlık geliştirmek gibi)
•
Sorun Çözme Güveni
(sorunları çözecek yeteneğe sahip olduklarına inanmak
gibi)
•
Kamp Ruh
u (kampta sevildikleri ve korundukları duygusunu hissetmek gibi)
Kamp İşleyiş Şemaları
Bir programı geliştirmenin ve sonuçları değerlendirmenin en faydalı yolu bir
işleyiş
modeli kullanmaktır. Bu metot genel olarak şunları içerir:
•
Programın amaçları
•
Programın bileşenleri
•
İstenen kısa vadeli sonuçlar
•
İstenen uzun vadeli sonuçlar
Amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemede bahsedilen metotların değerlendirme
ölçütleri AKB (2010)’dan temin edilebilir. Kamp
Mantık Modelini kullanma,
programları uygulama adına ne tür etkinliklerin olabileceğinin
yanı sıra ne tür
girdilere ihtiyaç duyulduğunu da değerlendirmeyi sağlar.
Sonuçlar, vuku bulan
gerçek olay ve fırsatlar ile yakından ilişkilidir. Üzerine düşülmesi gereken şey, hem
kısa vadeli, hem de uzun vadeli
faydalar ve sonuçlardır. Tablo 12.2 bir kamp (AKB,
2007) için işleyiş şeması örneğini belirtmektedir. Eğer kampınız bir mantık modeli
yaklaşımı
uyguluyorsa, kampın amaçları ile ilgili
kendi metodunuzu geliştirmek
için çok
sayıda fırsatlarınız olmalıdır (Molloy, 2006).
Bu modeller, amaçlar ve hedefler insandaki
olumlu gelişme ile ilgili olmasına
ve uygun biçimde motor, bilişsel ve duyuşsal edinimleri
vurgulamasına rağmen,
program sürekli olarak
bu sonuçlara eğlenceli ve zevkli bir tarzda ulaşma gayreti
göstermelidir. Kampın dinlenme ile ilgili değeri asla göz ardı edilemez.
Oyun, bundan önce vurgulandığı gibi yapısal öğrenmeden farklı olsa bile bir öğrenme
yöntemidir. Kamp aynı zamanda, çocukların eğlendirici becerileri edindiği ve hayat
boyu süren ilgi alanları geliştirebildiği yerdir. Bununla beraber birçok çocuk evinde
yoğun bir hayat tarzıyla yüz yüzedir ve böylesi bir durumda kamp bu çocuklara