Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 205

200
KAMP LİDERLİĞİ
Verimli Bir Program Faaliyetinin Testi
Kamptaki bireyler bazı soruları kendilerine sorarak herhangi bir etkinliğin verimli
olup olmadığını değerlendirmeye yardımcı olabilirler. Örneğin, neler iyi oldu, neler
iyi
olmadı? Yapılan faaliyete ne tecrübe elde edildi? Bunlar gelecekte yapılacak
planlamalarda nasıl kullanılabilir?
Gelecek testlerin altındaki etkinlikler muhtemelen
kamp yaşantısının hedeflerine
olumlu katkıda bulunacak iyi etkinliklerdir.
1. Etkinlik doğada yaşama düşüncesi ile uyum içinde mi? Doğayı anlamayı
ve kıymetini bilmeyi sağlıyor mu? Doğanın iyi bir şekilde korunması ve
çevreyle alakalı uygulamalarla uyumlu mu?
2. Etkinlik, bireylerin kişiliklerine ve yeteneklerine saygı gösterme ve onlarla
uyum içinde yaşama kabiliyetini geliştiriyor mu?
3. Zaman zaman kampçılara bireysel proje veya etkinliklerini yapma olanağı
sağlıyor mu? Gerekli olan şeyler her zaman için çoğunluğun oylarıyla mı
kararlaştırılıyor?
4. Etkinlik, çocukların isteklerine ne derece hitap ediyor? Kampçılar söz konusu
etkinliği gerçekten mi yapmak istiyorlar yoksa sadece yetişkinlerin arzuları
doğrultusunda mı hareket ediyorlar? Etkinliğin kendisi mi ilgi uyandırıcı
yoksa ödül gibi dışarıdan destekli unsurlar mı ilgi çekici?
5. Etkinlik, kampçıların inisiyatif, çözüm oluşturma ve yapıcı yönlerini ortaya
koyuyor mu? Yoksa sadece talimatları takip eden ve katı kuralları olan bir
süreç mi?
6. Etkinlik ilgi ve beğeni düzeyini artırıyor mu?
7. Etkinlik fiziki tehlikelerden gerçekten de uzak mı? Eğlenceyi bozan riskleri
azaltmak için önlemler alınmış mı? Etkinlik kampçıların sağlıklı olmalarını
sağlıyor mu?
8. Kampçılar kendi yaşadıkları yerlerde bu etkinliği daha iyi yapabilirler mi?
Kampçıların evlerinde yapabildikleri etkinliklerin bazılarını kamplarda
da yapabilmeleri verimli olmakla beraber kampın değeri, kampçılara yeni
fırsatlar ve evlerinde iken yapamayacakları şeyleri keşfetmelerini sağlamaktır.
9. Etkinliğin evde veya hayatın sonraki dönemlerinde kampçılar adına herhangi
bir değeri var mı? Kampta yapılan etkinliklerin hepsi evde yapılamaz fakat
bunun yanı sıra arkadaş edinme, açık havada yemek pişirme veya el işi
becerileri gibi tecrübeler ve beceriler ev hayatına taşınabilir.
10.Etkinlik temel ihtiyaçları (güvenlik, başarma gibi) karşılıyor mu? Kampçının
genel zihin sağlığına herhangi bir katkıda bulunuyor mu?
11. Etkinlik, grupça yapılan ve her kampçının etkinliğe ve oluşan eğlenceye
katkı sağladığını hissettiği bir uğraş mı?
12.Çok çaba gösteren ve ortalamanın üstünde daha iyi beceri geliştiren
kampçılara istenilen saygı gösteriliyor mu? Bu saygıyı dengeli yapmak
önemlidir çünkü bunun çok fazla abartıldığını unutmayınız. Her zaman için
kazananın olduğu yerde çok sayıda da kaybeden olur.
13. En önemlisi ise program bireylerde olumlu gelişmelere yol açıyor mu?
1...,195,196,197,198,199,200,201,202,203,204 206,207,208,209,210,211,212,213,214,215,...374
Powered by FlippingBook