Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 194

189
KAMP LİDERLİĞİ
açıklamalar önemlidir fakat tek başlarına olmaları yetersizdir, çünkü yapılması ve
başarılması gereken şeyleri kampın sonuna kadar kampçılara tamolarak belirtmezler.
Sonuç olarak amaçlar, daha öz, işlevsel ifadeler veya hedefler tarafından takip edilen
başlangıç noktaları olarak geliştirilmelidir.
Hedefler,
gerçekleşmesi beklenen öğrenmelerin veya değişimlerin öz ifadeleridir.
Bir hedefin en iyi şekilde tanımlanması kampçının geldiği noktayı dikkate
almakla paraleldir. Bir hedef aynı zamanda kampta öğrenme sürecinin sonucunda
gerçekleşmesi istenen davranışların tanımını içerir.
Davranışsal hedefler, eğitim kurumlarını, eğitim kamplarını da kapsayan bireysel
gelişimin faaliyet alanlarından günümüze kadar kullanılan yaygın bir uygulamadır.
Kamplar açısından en açıklayıcı davranışsal hedef tanımı Vinton ve Farley (1979)
tarafından yapılmıştır:
Davranışsal hedefler
, kamp eğitim programının temel yapısıdır. Bu hedefler
kampınızın felsefesine ve amaçlarına dayanan belirli davranışları tanımlar. Çok net
olarak belirtildiğinde kamp liderine etkinlik ve malzeme seçmesine, öğrenilecek
konunun karşı tarafa iletilmesine ve öğrenmenin gerçekleşip gerçekleşmediğinin
değerlendirmesine yardım eder. (s. 53)
Akıllı hedefler,
doğru bir şekilde tanımlanmış bir davranışsal hedefi akıllı
hedef yapan beş ana özellik vardır:
1. Belirlenebilir
2. Ölçülebilir
3. Ulaşılabilir
4. Anlamlı
5. Zamanlı
Hedef Belirlenebilir Olma
Yanlış anlaşılacak belirsiz ifadelerden kaçının, zira açık ve net olmayan
ifadeler,
etkinliğin sonunda neyin beklenildiğini veya neyin öğrenilmesi gerektiğini tam
olarak karşı tarafa aktaramaz. Belli olmayan hedefler, lider ya da görevliye karar
verme süreçlerinde bir fayda sağlamaz. Bununla beraber bu tarz açıklamalar
kampçının istenen kamp
hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını belirleyecek
ölçütleri
sağlamaz. Belli olmayan hedeflerden iki örneğe aşağıda yer verilmektedir:
ÖRNEK 1:
Kampçılar, ‘arkanda iz bırakma’ kamp ilkesini kavramalıdır.
Hangi amaçla söylendiğine odaklanın. ‘Kavramalıdır’ ile ne denmeye çalışılıyor?
Kampçılar ne yapabilir? Hangi ilke vurgulanmıştır?
ÖRNEK 2:
Kampçılar kovboy stili at sürme tekniklerini öğrenecektir.
“Öğrenmek” ile ne demek isteniyor? Kovboy stili at sürme tekniği ile kast ediliyor?
Bu hedefler çok şey aktarmaz. Etkili planlama veya bir kampçının hedefe başarı ile
ulaşıp ulaşmadığını belirlemede bu tür hedefler, bir temel oluşturamayacak kadar
çok geniş ve belirsizdir.
1...,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193 195,196,197,198,199,200,201,202,203,204,...374
Powered by FlippingBook