55
döner. Tabii bu esnada zaman zaman Ankara’ya gi-
dip gelmekte ve arkadaşlarını ziyaret etmektedir.
1970’te Cahit Zarifoğlu Ankara’ya gelmiştir.
Bayazıt’ın memuriyetler arasında geçiş yaptığı dö-
nemde, arkadaşlarının önemli bir kısmı hâlâ
Edebiyat
dergisindedir ve yazı hayatlarına orada devam et-
mektedirler. Fakat
Edebiyat
, zaman içerisinde tıpkı
kendinden evvelkilerde olduğu gibi tek bir şahsın
merkezinde odaklanan bir dergi hâline gelmiştir.
Pakdil kendini hazır hissettiği ve yazılarını tamam-
ladığı vakitlerde ekibin diğer üyelerinden yazılarını
hemen vermelerini istemekte, derginin yayın akışını
bu minval üzere tayin etmektedir.
Rasim Özdenören,
Edebiyat
dergisi, Nuri Pakdil ve
Mavera
’nın çıkış gerekçesi konusunda şunları söyler:
Biz birtakım tecrübelerle yüklü olarak geldik.
Kendi doğrudan eylemimizi Mavera dergisiyle
ortaya koyduk. Bir Büyük Doğu bizim için tec-
rübeydi, bir Diriliş bizim için tecrübeydi, kuru-
luşunda hazır olduğumuz Edebiyat dergisi bizim
için bir tecrübeydi. Bu tecrübelerden bizim müş-
tereken öğrendiğimiz bir husus vardı, o da şu idi: