51
fe olan işler, ilk defa gerçek anlamda bir mesuliyet
taşımaya mecbur olan bu genç kadroyu hakikaten
zorlar. Dergicilik işini önceleri yakından görmeleri-
ne rağmen, böyle bir mekanizmanın nasıl işleyece-
ğini, yapılacak faaliyetlerin nasıl yürütüleceğini tan-
zim etmek, çalışmaların taşıdığı ehemmiyet sırasını
ve önceliği planlı biçimde tertip edip bunu fiiliyata
dökmek ve en önemlisi düzenli, istikrarlı yazı yaz-
ma alışkanlığı kazanmak, bütün bir grubun
Edebiyat
dergisinin yayımlanması esnasında öğrendiği hu-
suslar olmuştur. Evvelki tecrübelerden istifade et-
mekle birlikte, bizzat bu dönemde yaşadıkları onla-
rın bu sahada daha da donanımlı olmalarını temin
eder. Derginin Bayazıt’a ve arkadaşlarına sağladığı
en büyük fayda budur.
Bayazıt bu dönemde, dergi işinde, kendisi ve arka-
daşları için en büyük kazanımlardan bir tanesinin
de Nuri Pakdil’in onlara öğrettiği estetik ve biçimsel
özellikler olduğunu söyler. Pakdil bir koliyi yahut
abonelerine göndereceği bir kitabı bile özenle pa-
ketlemekte, zarfların üstündeki yazı karakterine ve
düzgünlüğüne son derece itina göstermekte, bilhas-
sa dergininin mizanpajına, kâğıt kalitesine ve hatta
tonajına bile büyük önem vermektedir. Bunun yanı
sıra yazdıklarında da ayrı bir dikkatin varlığı göze
çarpmaktadır. Pakdil, ekibindiğer elemanlarına göre
çok daha iyi bir gözlemcidir. Bu kuvvetli gözlemci-
lik tarafı tasvir ve tariflerindeki ayrı havayı hemen
fark ettirir. Kendisini gösteren bir diğer özelliği ise
kullandığı dildir; onun yazı ve konuşma dili, dergi-
de yazanlardan çok farklı bir dildir. Bu da
Edebiyat
’a