44
anlayışımızın yerini bulması Sezai ağabeyin dö-
neminde olmuştur. O yıllarda Rasim ve Cahit,
Sezai ağabeyden daha çok istifade ettiler. Çünkü
ben 1963 yılında askere gittim. İlişkimiz mek-
tuplarla devam etti.”
Karakoç, 1960’ın Nisan ve Mayıs ayları içerisinde
toplam iki sayı tutan
Diriliş
’i çıkartır. Aslında o, bu
ilk iki sayının ardından derginin devam etmesini
arzular. Nitekim, 1966 Mart’ından başlamak üzere
-bu defa 12 sayıyla-
yayına geri döner. Başlarda
Büyük
Doğu
’nun etkilerini de taşıyan bu sanat ve edebiyat
dergisinde, Karakoç kendi mefkuresini, İslam
idea-
lini, maddi ve manevi anlamda toplumun yeniden
canlanıp hayat bulması fikrini
‘diriliş’
esası üzerin-
de işler. Genç sanatçılara, çeşitli şair ve yazarlara
da dergisinde yer veren Karakoç, bu esnada Erdem
Bayazıt’ın da içerisinde bulunduğu gruptan yayım-
lanmak üzere çeşitli şiir ve yazılar alır. Ancak maddi
sıkıntılar, derginin yayınına ara vermesini zorunlu
kılar. Derginin 66-67 yıllarında yayımlanan 12 sayı-
sı içinde, Bayazıt’ın her açıdan dergiye önemli bir
emeği söz konusudur.
1967 Mart’ında
Diriliş
’in son üç sayısı bir arada ya-
yımlanır ve bunun hemen ardından Sezai Karakoç
Ankara’ya gelir. O zamanlar dergi için uğraşanlar-
dan Alâeddin ve Rasim Özdenören kardeşler ile
Cahit Zarifoğlu İstanbul’dadırlar. Nuri Pakdil, Akif
İnan ve Erdem Bayazıt ise Ankara’dadır. Karakoç,
Diriliş
’in yayınını durduracağını, dergiyi en azın-
dan belli bir süre kapatacağını ve bunun kesin bir
karar olduğunu başta Pakdil olmak üzere oradaki-