55
Aynı şekilde, buraya orta öğrenimi boyunca oku-
duğu okulları da sırasıyla yazalım: Maraş’ta
Sakarya İlkokulu; Malatya’da Cumhuriyet İlkokulu;
Malatya’da Gazi İlkokulu; Malatya’da Malatya
Ortaokulu; Tunceli’de Tunceli Ortaokulu; Maraş’ta
Maraş Lisesi ortaokul kısmı; Maraş’ta Maraş Lisesi;
İstanbul’da Eyüp Lisesi. Bu listeyi çıkarırken Âkif
İnan’ın, Urfa Lisesinden tasdiknameyle uzaklaştırıl-
ması üzerine liseyi tamamlamak için niçin Maraş’a
kadar geldiğini fark ettim. Malatya Ortaokulu,
Tunceli Ortaokulu, Urfa Lisesi dendiğine göre, o
yıllarda şehirlerimizde bir tane ortaokul, bir tane
lise bulunmalıdır. Âkif İnan, Urfa’da ikinci bir lise
olmadığı için, annesinin memleketi Maraş’ı tercih
etmiştir.
Alâeddin Özdenören, aynı yıl, 1961-62 ders yılın-
da İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe
Bölümüne girdi. Buradan 1964-65 ders yılında me-
zun oldu. Lisede kaybettiği yılları üniversitede telafi
edercesine hiç yıl kaybetmedi. Buna karşılık Rasim,
Cahit, ErdemveÂkif’ten oluşan yakın arkadaş grubu
üniversite öğrenimlerini ancak iki katı, üç katı oku-
yarak tamamlayabildiler. Alâeddin Özdenören’in
bitirme tezi,
“Bergson’da Özgürlük Problemi”
ydi.
Kardeşten İleri
Alâeddin Özdenören’in Maraş’tayken içinde bu-
lunduğu arkadaş grubu için kardeşten ileri desek
yeridir. Alâeddin Özdenören, Rasim Özdenören,
Cahit Zarifoğlu, Erdem Bayazıt ve Âkif İnan’ın ar-
kadaşlıkları ancak kardeşten ileri şeklinde tanımla-