71
Hiçbir yerde ve hiçbir zaman hiçbir aşırılığın yanın-
da olmaz.
Hayatı boyunca gerçek bir düşünce etkinliği içeri-
sinde olan, alabildiğine kendisi olan bir dil işçisidir.
Atasoy Müftüoğlu, Özdenören’i ve
Mavera
serüveni-
ni şöyle anlatır:
“Rasim Özdenören, izlediği entelektüel gelenek içe-
risinde yer alan kendisinden önceki isimlerin bakış
açılarını aşmıştır.
Rasim Beylerle yoğun bir şekilde daha çok
Mavera
dergisi döneminde birlikte olduk. (…) Bir defasında,
sanat/edebiyatın işlevleri üzerinde konuşulurken;
ben sanat ve edebiyatın toplumsal/siyasal koşullar-
dan, içerisinde yaşadığımız tarihsel koşullardan ba-
ğımsız olmaması gerektiği mealinde bir değerlendir-
me yapma ihtiyacı duymuştum. Benim bu değerlen-
dirmemi Rasim
Bey, “Fiziğin işlevlerini tartışan bir
kimsenin çok iyi bir fizikçi olması gerekir.” şeklinde
yanıtlayarak, edebiyatçı olmayan beni, sınırlarımın
farkında olmaya davet etmişti.
Mavera
sonrası dö-
nemde gerek Rasim Bey’le, gerekse
Mavera
çevresiy-
le hissedilir bir ilişkisizlik yaşadık. Görüşmelerimizi
daha çok koşullar belirledi.
Mavera
çevresinin kimi
konulardaki tercihlerine eleştirel olarak yaklaşma-
mın bu ilişkisizliğe neden olup olmadığını zaman
zaman düşündüğüm oluyor.
Rasim Özdenören tanınmak için hiçbir şey yapmadı,
kendisini gösterme kaygısı içerisinde olmadı, med-
yatik aydınlardan olmadı.”
45
45 Atasoy Müftüoğlu,
Niteliğin ve Bilgeliğin Sesi
, Kitap Postası, S. 13, Nisan
2006.