61
Yeni Şafak’ın
24 Kasım 2005 tarihli nüshasında yer
alan köşe yazısına ait:
“Dindar yazarı, günahkar insa-
nın durumunu (condition) yansıtmaktan alıkoyan engel
bulunmadığı gibi, onun yatak odasına girmesine engel
olan bir gerekçe de var değildir. Yeter ki, yazar böyle bir
durum karşısında neye bakacağının ve neyi göreceğinin
bilincinde olsun.”
Yazı, İmge ve Gerçeklik
’te ise Rasim Özdenören’in
“yazı”, “yazar”, “hayat”, “gerçeklik”, “okuyucu”
gibi kavramları ele aldığını görüyoruz. Özdenören,
bütün bu kavramları kendi zihin potası içinde öyle
buluşturuyor ki, kitap sona erdiğinde insan “işleyen
ve ışıldayan bir zihne şahit olmanın” lezzetiyle ta-
nışıyor. Tıpkı diğer bütün Özdenören kitaplarında
olduğu gibi...
Özdenören’in yazıyı, edebiyatı ele alan denemele-
rinde, poetikasını düşünsel duruşuna göre biçim-
lendirirken var sanılan şemaları tekrarlamak yerine
onları sorgulayan, bu sorgulama sürecinde de has-
sasiyetleri çerçevesinde güdümlü yazar olmadığını
ispatlayan bir edebiyatçıdır.
43
43 Suavi Kemal Yazgıç;
Rasim Özdenören’den Kimi Poetik Notlar
, Kitap
Postası, S. 13, Nisan 2006.