12
madan sürdürdüğü akşam toplantılarında sohbet, dua,
ibadet ve muhabbet bereketi yaşanır. Tasavvufun naif ko-
kusunu içinize çekersiniz gece boyunca. Bir bardak suda
paylaşılan bir maneviyat akar aranızdan. Var olmanın
anlamına dair, sözlerden soyunmuş bir sohbet ilişir yü-
reğinize. Denebilir ki, Rasim Özdenören’in ahlakını şe-
killendiren bütünüyle tasavvuftur. Eserlerinde varlığını
ima yoluyla hissettiren düsturlar, kendi üzerinde taşıdığı
bir karaktere bürünür.”
3
Tüm bu yumuşak huyluluğun yedeğinde, kıvamın-
da ve doğru yönlendirilmiş bir öfke de yer bulur
kendisine. Zalime karşı okkalı Anadolu cümleleri
vardır Rasim Özdenören’in. Öyle güzel ve yerinde
kullanır ki o cümleleri, onları sarf etmeseniz bir şey-
ler eksik kalacakmış duygusu uyandırır içinizde.
Sonra, hayatla oyun oynamaktan da keyif alır Rasim
Özdenören. Kıvrak bir zekâyla işlenmiş bu incelikler,
bir anlamda hayata haddini bildirme temrinleridir.
“O denli kemali ciddiyetle yapılır ki, siz daha ne olduğunu
anlamadan yeni doğacak çocuğunuza Nasreddin isminin
uygunluğunu eşinizle tartışırken ya da Ankara’nın buz
kesen soğuğunda Kızılay’da sabahın beşinde alacağınızın
ödenmesini beklerken bulursunuz kendinizi.”
4
Popülist olmayı sevmez, ama popüler bir yazar olur.
Kendisini acemi bir yazar gibi görür. Sözgelimi, ga-
zete yazarlığını pek de
ciddiye almaz. Hep dalga ge-
çer. Fakat kimse anlamaz. Yazdığı gazeteyle dalga
geçen tek köşe yazarıdır.
5
3 Cem Uraldı; a.g.y.
4 Cem Uraldı; a.g.y.
5 Ömer Aksay;
Kaideyi Bozan İstisnalar
, Hayykitap Yayınları, İstanbul
2012.