11
Bu yüzdendir ki bir sosyoloji profesörü ile de bir aktarla
da insan ve dünya üzerine sıkılmadan, uzun uzun konu-
şabilir. Üstelik bunu mesleki bir merakın gereği olarak
değil, doğrudan samimi bir ilgiyle yapar.”
2
Rasim Özdenören’in kolay iletişim kurulabilir bir
insan olmasını, öncelikle tevazu ile açıklamak müm-
kündür. Bu yönüyle zamanla etrafında hiç kimseyi
bırakmayan kapris ve huysuzluklara düçar yazar
zümresinden kalın hatlarla ayrılır. Yazı yazma isteği
ve yeteneği olanlar ondan hep olumlu destek gör-
müşlerdir. Ümitsizliğe kapıldıkları anda gençleri
yüreklendiren, yeniden bir enerjiyle harekete geçi-
ren, ‘olmaz’ları mümkün kılan ‘ağabey’ tavrı, biraz
da Özdenören’in gül yetiştirme sevdasıyla da ilgili-
dir.
Sadakatle sahip çıktığı, uzun soluklu dostlukları
vardır. Ölümlerin, canlılığına zarar vermediği dost-
luklardır bunlar. Sözgelimi; Cahit Zarifoğlu’ndan,
Erdem Bayazıt’tan, Akif İnan’dan, Alâeddin
Özdenören’den söz ederken geçmiş zaman kipini
kullanmaz. Sanki, az önce yanlarından ayrılmışça-
sına, şurada, biraz ileride yine o muzipliklerini ya-
parken görür gibi anlatır onları. Cahit Zarifoğlu’nu,
Erdem Bayazıt’ı, Akif İnan’ı, Alâeddin Özdenören’i
hiç görmeyen bir kuşak, Özdenören sayesinde on-
larla yol arkadaşı olur.
Dostlarına vakit ayırmak da Özdenören için hayatın
rutini içerisindedir.
“Özellikle ramazanlarda hiç aksat-
2 Cem Uraldı;
Bir Entelektüel ve Sanatçı Olarak Rasim Özdenören’in
İnsanlık Hâlleri
,
Çok Sesli Bir Yazar RasimÖzdenören,
Hazırlayan: Ömer
Ertinç,
Kahramanmaraş Belediyesi Kültür Yayını, Kahramanmaraş 2011.