 
          22
        
        
          Vehbi Bayhan
        
        
          gidilmesi olumsuz deneyimlerin yaşanma ihtimalini azaltırken, öğrenciler daha etkin bir
        
        
          şekilde belirli konularda uzmanlaşma da sağlayacak, böylece kendilerine olan güvenleri
        
        
          de gelişecektir. İkinci olarak, hizmetler okulda öğrenilen konulara destek olur. Öğrenciler
        
        
          okulda öğrendiklerini hemen uygulamaya geçirme, etkilerini görme, yararlarını tecrübe
        
        
          etme şansına sahip olurlar. Bu deneyimleri ile okula döndüklerinde konuya daha farklı bir
        
        
          gözle bakma, hatta bilgi transferi yapma becerisi kazanırlar (Gür ve Bahçeci, 2014: 69-70).
        
        
          Bu uygulamalar yanında, gençlerin aktif vatandaş olmaları için liselerde sosyoloji dersle-
        
        
          rinin işlevsel verilmesi gerekmektedir. Hem kendi toplumunu hem de küresel değişimleri
        
        
          anlayabilmesi için sosyoloji herkese gereklidir. Ayrıca, ilerde hangi mesleği yaparsa yapsın
        
        
          (doktor, mühendis, öğretmen, avukat vb.) bütün meslek sahibi vatandaşların insana hiz-
        
        
          met edeceği gerçekliğinden hareketle, içinde yaşanılan toplumun özellikleri ve davranış
        
        
          kodları ancak sosyoloji ile öğrenilir. Sosyoloji ayrıca, empatik düşünme yeteneğini geliş-
        
        
          tirir. Sokrates’in “kendini bil” mottosu ve Yunus Emre’nin “İlim ilim bilmektir / İlim kendin
        
        
          bilmektir / Sen kendini bilmez isen / Ya nice okumaktır” dizelerini hayat felsefesi yapmak
        
        
          için sosyolojiye ihtiyacımız bulunmaktadır.