Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 52

50
Oğuzhan Göktolga & Hasan Batar
değer, norm ve sosyal kontrol unsurlarının belirlediği bir sistemdir” (Tural, 1992, s.109).
Daha öz bir ifadeyle bir Fransız düşünüre göre, kültür, “Her şey unutulduğu zaman bellek-
lerde ne kalıyorsa, ona verilen isimdir”. diyebiliriz.
Bu tanımlardan hareketle Malatya Kent Konseyi Gençlik Meclisi dünyadaki farklı kültürel
yapıları anlamak ve farklı kültürlerdeki insanlar arsında bir iletişim ağı sağlamak adına DPT
(Devlet Planlama Teşkilatı) tarafından finanse edilen
“ Doğanın Ritmi”
projesini hayat
geçirmiştir. Türkiye, Hollanda, Romanya ve Almanya’dan toplam 28 kişinin katıldığı proje
kapsamında oluşturulan platformlar vasıtasıyla kültürlerarası bir öğrenme ortamında farklı
müzik kültürlerini paylaşmaları imkânı sağlanmıştır.
Gençlik Meclisinin yerel kültürün korunması amacıyla Malatya’nın ilçelerindeki yerel kül-
türü tanıma gayesiyle başlatılan
“Bisikletle Tarihe Yolculuk”
kapsamında bu ilçelerdeki,
giyim-kuşam kültüründen yemek kültürüne, yerel türkülerden yerel konuşma şivelerine
kadar birçok kültürü tanıma fırsatı yakalamışlardır.
Özellikle Malatya Türkülerini Malatya’nın tarihi mekânlarını tanıtmak ve kalıcı bir eser bı-
rakmak adına uygulanan
“ Malatya İçin Söyle”
projesi kapsamında Aşağıdan Gelir Omuz
Omuza türküsü eşliliğinde Malatya’ya ait yaklaşık 75 farklı tarihsel mekân tanıtılmıştır. Ve
bahsi geçen çalışmaların tamamı Gençlik Meclisi gönüllü üyeleri tarafından icra edilmiştir.
Malatya Kent Konseyi Gençlik Meclisi üyelerinin kendi kültürleri haricinde başka ülkelerin
kültürlerini tanımaları amacıyla İnönü Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Topluluğu ile bir-
likte uyguladıkları
“Bir Dil, Bir Kültür”
proje ile Azerbaycan, Türkmenistan, Afganistan,
Suriye, Pakistan’dan ülkelerini temsil eden öğrenciler, kültür ve geleneklerini yansıtan yö-
resel kıyafetler giyerek yaptıkları danslarla ve ikram ettikleri yemeklerle kendi kültürlerini
aktarma fırsatı buldular.
5. Sonuç ve Öneriler
Gençlerin kendilerini ilgilendiren ya da genel olarak tüm toplumsal konularda karar alma
süreçlerine katılımının teşvik edilmesi, üzerinde uzlaşılan bir konu olmuştur. Gençlikle ilgili
uluslararası düzeydeki kazanımlar, ulusal düzeydeki çalışmalara rehberlik etmektedir. Bir-
çok ülke gibi Türkiye’de yasal düzenlemelerin getirdiği destekle gençlerin katılımını teşvik
etmeyi hedefliyor.
Türkiye’de gençlerin siyasal, toplumsal ve kültürel katılımcılığının güçlendirilmesi konu-
sundaki söylem analizlerine baktığımız zaman pozitif bir algı olduğunu söyleyebiliriz ancak
bu katılımcılığın doğru bir zeminde hayata geçirilmesi konusunda bir takım problemlerin
de olduğunu ifade edebiliriz. Temel neden olarak, sivil toplumun örgütlü olmaması, mer-
kezi ve yerel yönetimlerin geçlere bakış açısında hala kuşkuların yaşanmasının yanı sıra
yasal ve yönetsel engellerin de bu süreci güçleştirdiği aşikârdır. Yerel, ulusal ve uluslara-
rası yönetim boyutunda gençlerin tecrübe anlamında yetersiz olması yönetim kademele-
rinde yer alan orta yaş üzeri bürokrasinin öne sürdüğü başka bir argümandır.
1...,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51 53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,...208
Powered by FlippingBook