Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 50

48
Oğuzhan Göktolga & Hasan Batar
karşısında bireyin zayıflığı, bireyin devletten korkmasına, ona karşı yabancılaşmasına ve
depolitizasyonuna neden olmuştur (Görmez, 1987:134). Gençlerin politik katılımı gerek
batı toplumlarında gerekse Türkiye’de gündemde ve tartışmalı bir konu olmuştur. 2000’le-
rin genç nesilleri (özellikle popüler söylemlerde) politik katılımları sınırlı ve önceki nesillerin
aşina oldukları politik süreçlere yabancılaşmış olarak resmedilmektedir (Benedicto, 2008:
15). Bu algının oluşmasındaki temel faktörlerden birisi de geleneksel toplumun gençlere
sorumluluk verme konusundaki tutumları ve bunun devlet ricaline sirayeti olarak değer-
lendirilebilir. Bu nedenle, Türkiye’yi daha iyi bir ülke haline getirmek için çaba sarf etme
konusunda gençler oldukça isteksiz olabilmektedirler” (Arı, 2001: 6). Demokratik sistemin
de sorunsuz bir şekilde işlemesi, sürdürülebilir olması ve gelecek kuşaklara da sorun-
suz bir şekilde devredilmesinin yolu gençlerin siyasal katılımlarıyla mümkün olabilecektir.
Gençlerin aktif katılımlarını sağlamak toplumsal katılım kültürünü de değiştirebilecek eği-
limdedir (Betil, 2013: 17).
Çeşitli disiplinlerden ve farklı ülkelerden araştırmalar da gençlerin politik katılımlarının ve
politikaya olan ilgilerinin düştüğü yönünde bulgulara ulaşmaktadır (TANYAŞ, 2015:1). Bu
noktadan hareketle sosyal devlet algısındaki değişmelerle beraber bu bulguları tersine
çevirmek esasında devletin kendi sürdürülebilir geleceği açısından kontrolsüz bir güç olan
gençleri kontrol altına alma gayretleri ile sivil inisiyatifler aracılığıyla dâhil etme konusunda
yeşil ışık yaktığını da gözlemlemekteyiz.
Malatya Kent Konseyi Gençlik Meclisi gençlerin yerel, ulusal ve uluslararası politika yapım
sürecinde bakış açılarını yansıtabilmeleri için karar alma süreçlerine aktif katılımlarını des-
teklemek amacıyla farklı zaman periyotlarında çalışmalar yürütmüştür.
Gençlik meclisi uygulamaları dünyada birçok ülkede katılım ve gençlik sorunlarına iliş-
kin gündem oluşturabilmede istifade edilen araçlardan birisi olmuştur. Gençlik meclis-
leri, gençlerin sorunlarının ve çözümlerinin tartışıldığı bir platform olmanın yanında kendi
temsilcilerini seçerek karar alma mercilerinde temsil edilmeye, kendi önceliklerini ve gün-
demlerini tespit etmeye de hizmet etmektedir (United Nations, 2003: 1–19). Gençlerin
ülke yönetiminde karar alma mekanizmalarını katılımlarını, gençlik ve ülke sorunlarının
çözümünde sorun çözme anlayışı içerisinde aktif rol almalarını sağlamak, gençlerin kent
yönetiminde karar alma süreçlerine aktif katılımlarını sağlayabilmek ve yerel yönetişimi
güçlendirebilmek amacıyla UGP (Ulusal Gençlik Parlamentosu) tarafından başlatılan bu
kapsamdaki yerel temsilcisi olmuştur.
Bu kapsamda yine 2006 yılında UGP’nin öncülüğünde başlatılan
“Seçilmek İstiyorum”
projesi ile milletvekili seçilme yaşının 30’dan 25’e indirilmesi amacıyla bir kampanya ger-
çekleştirilmiştir.
Malatya’da 2007 genel seçimler öncesinde siyasi partilerin temsilcilerinin yanı sıra, sivil
toplum kuruluşları da ziyaret edilerek ulusal ölçekteki bu çalışmaya yerelden destek ara-
yışları yapılmıştır.
1...,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,...208
Powered by FlippingBook