122
fesinde bile oğlu Mehmet’ten bir sigara yakıp ken-
disine vermesini ister. Sigaranın ateşinde eriyen
öfke, lâcivert bir ipek kıvamıyla yüzlerinden akar.
Dudaklarından can sıkıntısını alıp küle çevirerek
avuçlarına dökülür.
Necip Fazıl’ın aracılığıyla Arvasilere damat olur.
Nakşî şeyhine damat olmak, Zarifoğlu’nun haya-
tında yeni bir dönemi başlatır. Nakşî şeyhi, Necip
Fazıl’a
“Cahit, nasıl birisidir?”
diye sorar. O da
“Sigarayı şiir gibi içen bu delikanlının nikâh şahidi ben
olurum.”
karşılığını verir.
36
11 OCAK ANKARA 1976
“Üstad Necip Fazıl’ı karşıladık. Yirmi otuzda tren-
le geldi. Reşat, Akif, Hasan, Bahri, Rasim ve ben.
Üstad son kez çıkışı yirmi bir ocağa ertelenen Büyük
Doğu’nun çıkmamasına kesin karar verdiğini söyle-
di. Ve nedenlerini sıraladı. Yine de buna rağmen çık-
ması için birçok sebep sıraladı. Bunun için mevcut
imkânlardan da söz etti. “İstişare edelim” dedi bize.
Büyük adamın bu sözü söylediği topluluk içinde ol-
makla içime ani bir olgunlaşma hücum etti.
Üstad
Büyük Doğu
’nun amacını şu sözleriyle açıkça
belirtiyor:
Üstad devam etti. Büyük Doğu hareketinin oluştur-
duğu zümreyi ‘çeşmeden en başta akan suyun bu-
lanık kısmına benzetti.’ “
Esas meyvesi ilerde gelecek”
dedi.
“Bu bulanık suyun içinden sizleri ayırıyorum”
36 Sıddık Akbayır;
Karşılaşma
: Necip Fazıl-Cahit Zarifoğlu, Ot, S. 16,
Haziran 2014. Ayrıntılar: Cahit Zarifoğlu;
Necip Fazıl’la
, Mavera, Necip
Fazıl’a Rahmet Özel Sayı, S. 80-82, Temmuz-Ağustos-Eylül 1983.