25
KAMP LİDERLİĞİ
Sosyal Oryantasyon ve Sorumluluk Dönemi (1930-1970)
Aktif açık hava yaşamının her durumda zindelik verici ve sağlıklı olduğunu düşünen
kamp tutkunları, 1930 yılında 100’den fazla kamp üzerinde yapılan bir araştırmanın
sonuçları kamp yaşamının bazen sağlığa zararlı olduğunu ve çocukların kampta
kaldıkları süre ne kadar uzun olursa sağlıklarının da o derece zarar görebileceğini
ortaya koyunca çok şaşırdılar. Bu duruma çare bulmak için kamp yöneticileri
personelleri arasına doktor, hemşire ve diyetisyen gibi elemanları programa dahil
ettiler ve programlarına daha sağlıklı uygulamalar koydular. Vatandaşlık hakları ve
demokrasinin ilkelerine önem verilerek kampçılara katılmak istedikleri etkinlikleri
seçmeleri konusunda daha fazla özgürlük tanındı ve kampın yoğun temposu böylece
hafiflemiş oldu.
Kamp hareketindeki bazı kişiler Büyük Kriz’in çocuklar üzerindeki etkileri
konusunda oldukça kaygılıydılar. ‘Oyun her çocuğun en doğal hakkı’ açıklaması bu
kaygının en önemli sonucu oldu. Bu felsefe yaşam kalitesine katkı sağlamada oyun
ve eğlencenin ortaya çıkan önemini kabul etmiştir. Bu kişiler New Deal programları
çerçevesinde düzenlenen kamplar için kullanılan özel kamp alanları inşa ettiler ve
açık hava faaliyetlerine daha fazla kişinin katılımına imkân sağladılar.
Bir toplumun gücü, ancak bireylerinin sahip olduğu güç kadardır. Amerika Birleşik
Devletlerindeki halk ve özgür dünyanın diğer bölgelerindeki vatandaşlar, demokratik
hükümeti güçlendirmek ve korumak için en iyi yolun her vatandaşın demokratik
ilkelerden yararlanmasını sağlamak olduğu bilincindedirler. Kamp hareketinin
ilk zamanlarında kamp liderleri, özellikle de gelişim yıllarındaki genç insanlarla
ilgilendiklerinden, sadece demokrasinin gelişmesi için imkânları olmadığını, aynı
zamanda bu konuda sorumluluklarının olduğunu fark ettiler. Sonuç olarak, ilerleyici
kamplar genç insanlara demokratik yaşamı bir topluluk atmosferinde yaşayarak
deneyimleme fırsatını sunmaya çalışıyordu. Kampçılığın grup hâlinde yaşama
deneyimini gençlere en iyi şekilde sunduğu düşünülüyordu, çünkü kampçılar
günlük kamp yaşamları ile ilgili sorumluluklarını kendileri planlayıp uygulamaya
çalışırken, aynı zamanda bağımsızlık, özdenetim ve özgüven niteliklerini geliştirme
fırsatı da buluyorlardı. Kamp personeli olumlu sonuçları bireylerin ihtiyaçlarını
karşılamak üzere özel programlar uyarlayarak teşvik ediyordu. Ayrıca, kamplardaki
birçok sağlık ve güvenlik konularını ele alan kamp akreditasyon programı bu
dönemde başlatılmış ve ivme kazanmıştır.
Organize kampın
gelişimsel önemi
yıllar içinde değişti
ama temel ögeler
olarak eğlence ve
macera aynı kaldı.